* Matrutiner

 

Den senaste tiden så har jag varit rätt dålig på det här med mat. Jag har inte haft mycket vegetariska alternativ i frysen (äter kött men kan inte laga det själv) och därför har la inte kosten varit den bästa för mig som tränar och rör på mig så pass mycket.

Idag var mamma och jag ut för och handla. Jag hittade många vegetariska alternativ som det var specialerbjudande på och då passade jag på att fylla upp min låda i frysen. Som ni ser på bilden ovan så blev det en del gott. Så jag har suttit och googlat lite goda recept som gör att jag kan göra mer av det jag har. Grytor och gratänger osv. Blir nästan hungrig bara jag tänker på det. Känner ju att jag verkligen måste ta tag i det här med ätandet nu. Så att jag får en mer balanserad kost och bättre rutiner som är lätta att hålla fast vid.

From now on... things are going to change for the better.

1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

Åh älskar vet mat!

2 FrökenTV, bloggen om tv och film:

skriven

Veg*

3 Petra Wikman:

skriven

Hälsans kök har ju kommit ut med couscousbiffar! Ska testa dem i helgen :D

Svar: Couscousbiffar låter ju hur gott som helst ju :D Du får gärna säga till om hur dom smakade !! :D
Kommer säkert ta typ 2 år innan dom kommer till den här lilla stan haha men ändå. ^^
Bambi

4 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Vad menar du med att du inte kan laga det själv? :O Toppen med en massa vegoalternativ i frysen :D

Svar: Haha ja det är lite komplicerat men om man tar kyckling t.ex. om jag ser den råa kycklingen innan man ska laga till den så mår jag illa när jag ska till att äta sen. Det beror visserligen på vad för nått man ska laga. Köttfärs är okej så - men köttbitar osv är värre. Därför väljer jag oftast vegetariskt eller fisk. ^^
Bambi

Kommentera här: