* Think again

 
Helt ärligt people... Att vara tidningsbud är inget drömjobb för någon. Men det är ett sjukt bra jobb ändå - om fler bara kunde förstå att det är rätt tufft arbete. Fick ett spydigt "Vad sen du var idag!" av en karl... och det retade mig. Jag springer runt som en tok för att hinna med eftersom  att bilen med tidningarna var sen från Västerås... Det ser inte folk men dom kan inte tänka längre än just på tiden jag kommer med tidningen. Så stod det i tidningen om att ingen vill jobba som tidningsbud. Ja - jag kan förstå det faktiskt.

Den underbara hjärtinfarkten jag fick efter halva rundan är ju värd att tas upp också. Jag går fram och ska lägga ner en tidning i en brevlåda när en hund plötsligt börjar skälla OCH morra. Den hoppade in i grinden så att den nästan gav med sig. Sen kom hund nummer två och var ännu mer aggressiv. Försökte liksom ta sig under grinden och ut. Mja - klart att hundstackarna ska få vistas ute.

Men hade ju varit hemskt om jag varit hundrädd. xD Då hade dom inte fått sin tidning.

 

Kommentera här: