Sömnlös måndag

 Jag kan inte sova! Utanför fönstret lyser månen upp stan och mitt hjärta är för tillfället i Borlänge... och ja, jag talar om själva organet. Men det andra hjärtat är ju där han också. Det är helt otroligt hur det kan vara så omöjligt att sova utan honom. Varenda gång jag har kommit hem från Borlänge så har jag legat vaken flera nätter i rad och fått tvinga mig själv att blunda tills det så småningom var dags att gå upp.

 Jag ska dock inte vara en sån dära. Det är bara skönt att ha möjligheten att skriva av sig när man har en miljard tankar i huvudet. Jag kom hem till rätt spända förhållanden och ja, jag kan inte skriva om dom av många anledningar - men jag övervägde ett par gånger att bara åka tillbaka. Leta reda på närmaste vandrarhem och verkligen slänga ut alla slantar jag har på ett rum. Nog för att jag säkert hade fått bo hos PJ, men ja haha. Ska man flytta ihop så ska man ju göra det på rätt sätt. (Föt att vara sådär lagom traditionell liksom)

 
 Den värsta ångesten jag har nu är om jag blir utringd på jobb om ungefär 2,5 timmar. Hur ska jag orka det med en sådan sömnbrist? Jag måste verkligen orka det - men det kommer bli otroligt jobbigt. Blir jag inte utringd på jobb så ska jag i alla fall träffa Britta (barndomskompis) på en fika efter att hon slutat sitt jobb. Då får jag chans att prata av mig lite och då kanske jag kan slappna av resten av veckan.

Hoppas ni får sova / sover gott i alla fall! Puss på er!

Kommentera här: