A little less shitty

Om jag ska ge er en liten recap då så har jag inte direkt känt mig på topp. Speciellt inte igår eller i förrgår på kvällen. Jag bröt ihop i PJs famn och han var liksom bara ett fantastiskt stöd. Jag vet att det står i förra inlägget - men gör det smidigare för eventuella nykomlingar på den här sidan.

 Igårmorse så stack han, i vanlig ordning, till jobbet. Han gav mig en extra puss på pannan och lät mig veta att han fanns tillgänglig på telefonen om jag behövde det. <3 Han som annars kan vara lite anti-mobil över allt annars än hemma liksom.Det gjorde mig helt klart lugnare och jag tog det lugnt under dagen för att liksom... läka. När han sedan slutade jobbet så ringde han för att fråga om något behövdes handlas eftersom han ändå skulle in och köpa ett skal till nya jobbmobilen. "Nja - det är la ifall du kommer på något" svarade jag medan jag stod där och stekte våfflor till hans matlåda. "Vi får se om jag kommer på någonting" Vi lägger på och jag går bara runt och ser fram emot hans hemkomst. Jag hamnar i ett telefonsamtal med min f.d granne från hemstaden. Hon vill ha hjälp med en engelska uppgift. Självklart kunde jag det. PJ kommer hem och jag förklarar snabbt vem det är jag pratar med. Han ger mig en puss, flinar och räcker mig någonting från en kasse... Jag avslutar samtalet.

 Det dröjer ett litet tag innan jag inser vad han har gjort. Han hade köpt tangentbordet som jag så länge suktat efter till min Ipad <3 Jag blev så lycklig. Jag hade blivit lika glad över en chokladkaka eller en extra puss - men just principen att han hade lagt mitt suktande på minnet och liksom gått the extra mile för att göra mig glad, när han ändå vet hur tacksam jag hade varit för så mycket mindre. Jag är sannerligen lyckosam. Det slutade ju inte där. "Vet du vad vi ska äta?" frågade han och log. Det visste jag ju såklart inte. Han plockar upp fetaost, avocado, jordgubbar, äpplen, ett granatäpple och cashewnötter. Av allt det där ville han göra iordning en extremt lyxig och fräsch sallad som vi kunde lyxa till det med. <3 För att muntra upp mig liksom.




Jag har lite planer idag som jag kommer att skriva om senare :) och ja... tack för alla era fina kommentarer i förra inlägget. Det kommer att kännas bättre för mig så småningom. Ibland blir det bara för mycket dock och man måste stanna upp för att liksom läka innan man kan fortsätta köra på.
1 Polly Svensson:

skriven

Men gud vad söt han e. Förstår om du blev jätte glad. Vilken skatt du har. Fungerar tangentbordet bra? Hihi. Kram

2 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Åh vad gott det såg ut :)

3 Terese:

skriven

Åh vad gott det såg ut!

sv: Ja men ellerhur var den!!
Kram

4 Agnes Lithner:

skriven

Oj så gott det såg ut!
Hoppas du mår bättre snart <3

5 Alice :

skriven

Sv. Jag tycker inte heller det är hemskt egentligen, men det är väl sådana saker man kanske inte brukar vilja prata om. Men döden är ju naturlig, men jag pratar hellre om min egen död än tex mina föräldrars död. Haha :)

6 Emelie Andersson :

skriven

Det såg riktigt gott ut! :)

Sv: ja jag är jättenöjd med mina inköp :) och även fast man kanske inte är så förtjust i att shoppa så är Ullared riktigt bra. Man får med sig så mycket för ett billigt pris :)

7 Fanny:

skriven

men åå så himla gulligt, det förtjänade du!! Kram

8 AMANDA:

skriven

Brämhults apelsin är supergod!

9 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

gud så fint! Så gör Erik för mig också när han märker att jag kaosar ihop. Jag behöver inget materiellt, men det gör mig bara så himla himla glad!! :)

10 Caroline:

skriven

Mums! :D

11 CAMILLAESI:

skriven

skönt att du har någon du kan luta dig mot

Hoppas allting löser sig snart

Kram <3

12 JoJo:

skriven

åh så underbar han är mot dig!! :D

Sv; dom missade lite så dom tog tydligen inte bort allt :( tack för din fina pepp och omtanke fina du! <3

har det gått bra på jobbet? :)

jaa, det skulle vara superkul att komma ner och hälsa på er i sommar! :D jag vill!!

13 Marie:

skriven

Men oh så gulligt av honom och så rart att han vill vara tillgänglig för dig på mobben fast han eg inte är mobilmänniska så

14 Daniella:

skriven

Läste förra inlägget, det låter tufft, hoppas innerligt att det känns bättre snart! Vilken snäll karl du har också <3

Svar: Det känns mycket bättre nu <3 Lite motigt är det - men jag är inte lika spänd och trött längre. Vilket känns skönt!
Bambi

15 Carolina Thoor:

skriven

Åh vad fin han är mot dig. Härligt att han kunde stötta dig så där efter vad som har hänt samt att han allmänt ville muntra upp dig. Underbart! :D

Sv; jaså, haha, vill du ta över min smärta? Jag går dock som en pingvin och är lite populär på arbetet eftersom att de äldre tycker att jag ser så sjukt rolig ut! Men byter gärna ut det just nu haha ;)

Vad skönt då att du ska jobba måndag och tisdag. Det ska jag också göra, hihi ;)

Jag kan säga dig - att det var en evighet sedan! Haha, jag har inte klättrat på.. Typ tre månader eller så! Killen har klättrat själv då jag antingen har arbetat kväll eller inte kunnat följa med eller så fick han ju sin fraktur som han har suttit med i en månad och lite till nu. Så.. Det var verkligen evigheter sen.. ^^, men killen sitter dagligen och pratar om klättringen och längtar tills i mitten av maj då han återigen kan börja klättra igen! ;)
Haha vad roligt! Jag hoppas också att ni sätter igång snart så ni kan vara gymparet hehe ;)

Hm.. Det var faktiskt det jag tänkte hela tiden då vi har talat om den här killen som du var kompis med. Jag tänkte hela tiden: ''bärgis är han kär i henne, eftersom det är i den situationen jag alltid har hamnat i och det har slutat såhär'' osv osv. Och så var det så ^^,
Nej, sådana kompisar är inget att ha. Man vill ju inte ha bilder på sin kompis könsorgan precis?... ^^,

16 Erika:

skriven

Men vilken kille! Så fint av honom :)

17 ♫♪ sandra:

skriven

gott där!

18 Louise:

skriven

Vad gott! :)

19 Fanny Edfast:

skriven

PH så fint av honom! Det värmer verkligen när någon tänker lite extra på en när man har en jobbig period!! Jag hoppas verkligen att du känner att det blir bättre med allt snart! <3

Svar: det finns en aktivistgrupp i Göteborg faktiskt!!
https://www.diakonia.se/Engagera/Bli-Diakoniaaktivist/

20 Ewelina:

skriven

Så gott det såg ut :)

21 Josefine:

skriven

Så mumsigt det där såg ut!

22 Johan:

skriven

Naaw, vad fint och gulligt av honom, sådana smågester i vardagen är så fint!
J är också väldit bra på att lägga saker jag gärna vill ha på minnet sådär, men jag är tyvär sämre på det... Kanske delvis för att hon inte är så tydlig med det alla gånger, dels för att sådanttofta bara går in genom ena örat och ut genom det andra på mig... :P haha

SV: Tack! Jag är faktiskt, som jag skrev, också nöjd med den texten. Tycker den verkligen griper tag i en och förmedlar och målar upp känsla :)

Jaså, där ser man... Det har ja aldrig hört talas om innan, men det kanske är värt att testa då? Vad påminner det om, om det påminner om något, om du skulle jämföra det med något annat? :)

23 Lili:

skriven

Åh vad fint av honom! Så underbart när ens partner kan vara ett stöd för en, har haft erfarenhet av så många as som mest bara tycker man är till besvär när man mår kasst. Det är verkligen få förunnat att hitta sådana här guldkorn. Håll hårt i honom <3

Svar: Ja det ska jag verkligen göra <3 Han är en fantastisk människa!
Bambi

Kommentera här: