I jakt på en pizza

Många av er är säkerligen ute och firar Valborg på olika sätt - men varför inte uppdatera er i ett tappert försök att glömma bort den hunger som jag just nu känner. Jag och PJ har gett oss ut på jakt efter varsin pizza. Hitills har vi hängt på Chalmers med en massa goa människor och druckit öl. Tror inte det blir mer fancy än så - men det är jag nöjd med. Vi gick ut tidigare för att se cortegen. Många här i Göteborg verkar tycka att det är en viktig tradition - men jag tyckte fan inte att det var nått att hänga i julgranen. Misstankar om att det var regnets fel, finns självklart - men det kan jag inte avgöra förns jag får stå i solsken och se det kreativa tåget. 
 


UPDATE 22.00 : Festen dog inte långt efter att jag och PJ kommit tillbaka med våra pizzor, så när vi hade ätit upp dom bestämde vi oss för att dra hemåt igen. Vi både var ändå trötta och om inte kompisen som vi var där för var kvar, så fanns det ingen anledning för oss att vara kvar. Dock har jag haft en riktigt trevlig Valborg. MYCKET mer värd än de andra 24 valborgar(?) som jag har upplevt i mitt liv. Nu ska vi ta och dricka lite öl och mysa framför varsin dator eller kanske en film. Who knows! 

Jag hoppas dock att ni alla har haft en bra valborg. Ni får mer än gärna berätta för mig om hur ni har haft det. 
1 Marie:

skriven

Låter som er valborg varit bra och så gott med pizza

2 CAMILLAESI:

skriven

Låter härligt med öl och människor. :)

Kram<3

3 Erika:

skriven

Lät som en fin kväll :) Själv var vi på kalas, men hann inom för att kolla på majbrasan här vi bor.

4 Emelie Mossberg Haquinius:

skriven

Härligt att ni hittade pizza 😄 Själv var jag och sambon bjudna på middag hos en vän, men det slutade med att jag lagade maten och sambon o kompisen vaxade bilen, haha 😂 Men lika bra att jag lagade maten, vete tusan om man hade kunnat ätit det annars!

5 Matilda Johansson:

skriven

Mysigt! Vi gjorde inget särskilt, vi tänkte titta på valborgseld men sen hittade vi ingen info vilken tid så vi gjorde hamburgare och såg på tv istället :)

6 Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

skriven

Ha en fin söndag :)

7 bella:

skriven

härliga bilder, dock va det så sjukt tråkigt väder här i västsverige :/

8 Johan:

skriven

Jadu, heter det "valborgar"? Ja vet inte riktigt hur man annars skulle böja det... :P haha

Vad är det för cortege i Göteborg?
Här är det MC-cortege som kör från Linköping till min gamla hemstad, Skänninge. Vi var nere på stan och såg den igår, första gången jag såg den i Linköping och inte i Skänninge, och sedan blev det god mat och badtunna, så det var inte mycket att gnäll på där tycker jag :)

SV: Ja, det får jag fasen göra!

Haha, nej exakt, så är det ju! ;)

Kommentera här: