Supertant på cykel

 Jag måste berätta om en otroligt rolig observation (tycker jag i alla fall) som jag gjorde igår. Jag satt på spårvagnen hem och tittade ut genom fönstret när jag lade märke till 2 stycken unga killar som försökte kämpa sig upp för en backe med sina cyklar. De trampade och trampade, men det gick trögt.
Jag ser en äldre kvinna, också på cykel, bakom dom. Hon ser plötsligt full i fan ut och jag kan inte låta bli att le över hennes uppsyn. Tror ni inte att denna supertant börjar race:a på och cyklar om killarna? Klart hon gör. Jag brast ut i ett asgarv som fick hela den proppfulla vagnen att vända huvudet åt mitt håll. I vanliga fall så hade jag skämts ihjäl - men detta var fan för roligt för att hålla tillbaka. Ni skulle ha sett deras snopna miner när dom såg henne vina förbi helt utan ansträngning. Jag hade fan inte ens klarat av det om jag så hade haft en elcykel till hands.

 Denna händelse fick mig utsökt att tänka på den gången som jag var ute och cyklade med min mormor. I en uppförsbacka så skulle jag vara lite kaxig och dra ifrån mormor... Well - det gick ju sådär. På toppen av backen så var hon redan förbi och på väg nedför igen. I en väldigt hög fart. Hon kurade ihop sig över styret och skrattade ungdomligt åt att det inte gick lika snabbt för mig. Till mitt försvar så hade jag en cykel som var typ 30 år gammal medan hon hade en som var sprillans ny. Så lite berodde ju på det tycker jag.... Eller...? Lite håller ni väl med? ^^ 

1 beccalundin.blogg.se:

skriven

Härlig "tant" 😊

Kommentera här: