I know its late

 Hej på er!

 Jag har en hel del att skriva om just nu, men till att börja med så måste jag ju bara nämna att jag just nu sitter vid min nya dator och skriver. Det kommer helt klart ta ett tag för mig att vänja mig vid tangentbordet så ha överseende med eventuella felskrivningar. :P  Jag är sjukt nöjd med mitt köp dock och jag märker en enorm skillnad i prestanda. No more waiting 2 minutes for a website to load. Nu till allt det roliga då... Det var ju tisdag igår. Många av er vet att det innebär skola för mig. Jag var taggad till tusen eftersom att vi, just den dagen, skulle påbörja en ny kurs. Hälsopedagogik. Jag och Liza skulle alltså få vara i samma klass under denna kursen. Jag var som vanligt alldeles för tidig. Så jag gick in på det närliggande caféet som jag brukar sätta mig på. Ägaren log och frågade "Vaniljlatté va?" Såklart skulle jag ha en vaniljlatte, men kom igen... så ofta hade jag inte varit där. Jag skrattade lite förläget och gick och satte mig för att vänta både på min latte och på Liza. När jag fick min latte så hade han gjort ett gulligt litet hjärta med kanel på toppen. Så är det väl att vara VIP antar jag.

 #bloggmaterial

 När skolan var över så kilade vi hem till Liza för lite "förfestande". Vi hade ju en AW att attenda. Visst skulle vi bara bli tre stycken - men fanns ingen anledning att inte tagga. Vi pratade litegrann om dagen och ja... analyserade våra kära klasskamrater en smula. Lovordade lärare. Sen fixade vi oss och drog till Järntorget för att möta upp Kiki (som vi kan kalla henne for the sake of not writing her name då hon inte vet att jag bloggar). Vi gick längs andra lång för att hitta ett passande ställe att hänga på. We did och jävlar vilken after work det blev i slutändan. Var nog hemma efter 02.00 inatt någon gång. Helt klart berusad - men inte så farligt mycket. Gick in och pussade på PJ när jag kom hem och sedan satt jag en stund i ett försök att nyktra till innan jag skulle sova. En helt okej tisdag om ni frågar mig. Så mycket kul hände. Tycker lite synd om servitören dock som fick stå ut med 3 gapande brudar så fort något skulle beställas.

"Shots, please!"
"What kind, loves?"
"Hallon och Lakrits"
"NEJ lyssna inte på henne. Not that crap"

Ah ni kanske fattar grejen? Men kul hade vi i alla fall och det uppskattade även han. Översnäll som jag är så var jag ju tvungen att gå fram och be om ursäkt för att vi var så dryga. "Especially the blondes" skrattade jag - men han skakade bara på huvudet. "I've had worse customers. I'm just glad you're having fun" Otroligt mycket cred ska killen ha. Suverän service verkligen. Vi var alltså på Kings Head som ligger på andra långgatan här i Göteborg.

 
1 Marie:

skriven

haha då jag går in på ett café här istan så behöver jag inget säga han säger - Chailatte?

Så hah man är uppenbar skratt

2 Sandra:

skriven

Låter som att ni hade en rolig utekväll :)
Vad tycker du om hälsopedagogik? Jag läste den kursen i gymnasiumet

Kommentera här: