Min enda lediga dag

 Efter 5 dagars hårt arbetande så har jag idag en ledig dag innan 6 dagars arbete anländer. Det är rätt sjukt egentligen. Att man tillåter sig själv att jobba så hårt - men tänk vad med pengar jag kan tjäna. Därefter kommer ju sparandet att stiga. Sen kommer saker att lugna ner sig och jag kan slappna av. Detta är mitt sätt att försöka tänka positivt samtidigt som jag har tröttnat ganska mycket på att vara så förbannat trött hela tiden. Enkla saker som att t.ex. klippa naglarna orkas aldrig med då jag finner det för energikrävande. Jag tar snabbduschar och skiter ofta i att raka benen... för jag orkar inte. Ändå trivs jag så ofantligt på mitt jobb. Det känns helt galet, roligt, förvirrande. Antagligen just för att livet som vikarie aldrig riktigt är säkert. 

 Oh well... Jag och Liza jobbade tillsammans igår. Mysigt som fan. Vi var urtrötta och det kändes som om allt gick i slowmotion - men det funkade för att det var henne som jag jobbade med. Efter att vi hade slutat så bestämde vi oss för att vi skulle ta en öl. Spontant så fick vi även med oss en kollega och PJ var på väg in för att joina. Det var hur trevligt som helst måste jag säga. Trots att vi alla var så trötta. Liza vände hem då hon hade ett 11-timmarspass att vänta, kollegan vandrade hem och jag stack till GG bar tillsammans med PJ. För er som inte vet så är GGbar ungefär som en sportbar - men de visar e-sport istället. Perfekt stället för mig och PJ liksom. (se bilder nedan. Så nördigt <3)

 
 Just nu sitter jag bara på min uppblåsbara madrass, 2 cm från tvn, och tittar på medan PJ spelar League of Legends. Tror inte att jag kommer orka göra annat än detta idag. Kommer nog inte ens vilja det heller. Fler inlägg kommer förhoppningsvis komma upp under dagen. :) Nu när jag ändå har tid liksom. 
1 linah:

skriven

blev sååå hungrig nu hahah!

2 micca:

skriven

vad mysigt att spontant dra ut sådär efter jobbet :D

3 Misstossequeen:

skriven

Svar: Ja kolla gärna in det :D

4 N:

skriven

Oj vad mycket du jobbar!

5 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

underbar burgare! Vad är e-sport?

tack för kommentaren om mitt inlägg, har tidsinställt några liknande framåt ^^

6 Marie:

skriven

har ni ingen säng? varför madrass ;). Samt så roligt att ni jobbar ihop du och din vän och härligt att gå ut lite efter jobbet

Kommentera här: