Resident Evil Remastered

                                                                                Detta är ett tidsinställt inlägg pga födelsedag!


 Jag är i stort sett klar med Fallout 4 nu och därför tyckte PJ att det var dags för mig att införskaffa ett nytt spel. "Snål" som jag är när det gäller att unna sig saker så valde han att ta tag i det. Köp ett spel sa han och det gjorde jag. Resident Evil Remastered köptes och jag började genast.

 
 Remaster-versionen av detta survival horror-game kom ut förra året. Jag har läst och sett mycket om de föregående spelen så helt ny är jag inte till serien. Jag blev dock skeptisk rätt omgående när jag upptäckte att man inte spelade i first person utan det var fixed view som gällde denna gång. Man kunde alltså inte vända och vrida på sig bäst man ville utan det fanns ett x antal kameravinklar som man utgick ifrån. Detta gjorde genast spelet mycket svårare. Speciellt när man började stöta på Crimson heads lite varstans. (Zombies för er som inte spelar så mycket)

 Nu har jag ännu inte kommit så långt i spelet så om jag ska skriva någon form av review så får det komma senare. Men nu när jag kommit in i spelet och lärt mig alla commands så gillar jag det skarpt. Ställer den obligatoriska frågan såklart; någon av mina läsare som spelat detta? 


                                                                                Detta är ett tidsinställt inlägg pga födelsedag!
1 Marie:

skriven

Härligt att du unnade dig =D

2 Misstossequeen:

skriven

Kul med datorspel :) Jag spelar WOW och LOL :)

Svar: Ja jag tyckte det :D

3 natalia:

skriven

Det stämmer, den är från New Yorker!

4 sandra.:

skriven

Har inte spelat det där spelet, är det ett läskigt spel? haha
ser lite läskigt ut tycker jag :p

5 Kashayas:

skriven

Inte spelat det men kanske borde testa

6 Gabriella :

skriven

Förstår att spelet blev mycket svårare i det fallet, om jag spelar så vill jag vara personen och då snurra och se som jag vill. Har inte spelat det själv men verkar riktigt bra!!

7 Martina:

skriven

Lät riktigt kul, måste kolla in!!

Kommentera här: