Ångest av shopping



Lite nytt råkade inhandlas här om dagen. Jag kände att jag var i stort behov av lite somrigare kläder, så jag begav mig för att göra ett försök på det här med shopping. Jag har säkert nämnt för många av er att jag inte alls är särskilt bra på det här med kläder och smink osv. I'm super serious. Kan ingenting om det. Jag kilade till Gina Tricot först. Hittade en del plagg som såg helt okej ut. "Detta kan jag säkert rocka" tänkte jag och tog med mig det till provrummena. Lämnade hytten ganska snart med ett plagg istället för 7. Allting satt SÅ konstigt på mig och jag kände mig tjock i allt. :O Jag vet att jag inte är tjock såklart men det var inte direkt någon bra feeling att få i kläderna som man ska köpa hem. Fick svar från PJ strax efter. Hade skickat bilder till honom för att höra vad han tyckte. "Allt var ju skitsnyggt". Jag suckade högt, betalade för klänningen och fortsatte till nästa butik som blev New Yorker. Jag kollade efter somriga toppar. PJ tyckte jag skulle köra på pastellfärgat. Jag tittade runt mig... DET FANNS JU INGA SÅNA FÄRGER. 

För att sammanfatta då så slutade jag upp med ett par skor, en vit klänning, 3 vita t-shirts, en ljusblå topp och ett ljusgrönt linne. Sen var jag tvungen att bara sätta mig någonstans och andas. Jag hade behövt byxor eller shorts också - men jag pallade verkligen inte. Jag började ångra mig en smula. Är verkligen inte den som unnar mig själv saker. Även om det behövs. Som i detta fallet. Allt det jag har nu är stort eller urtvättat. Någon mer som är som jag? Som liksom inte har det där sinnet för shopping? 
1 Marie:

skriven

Provhytter är inte att leka med, tror de har några manipulerande speglar för inget sitter ju som hemma sedan tycker inte jag

2 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

skriven

Åh, känner igen mig verkligen! Antingen så hittar jag INGET snyggt, eller så hittar jag en del snyggt, går till provrummet och kommer hem med noll plagg, för att allt sitter så jäkla konstigt på mig. HATAR det!

För övrigt älskar jag New Yorker! Fast den butiken finns inte här :(

Svar: Ah förstår verkligen vad du menar. Hatar det jag också!!
Bambi

3 micca:

skriven

jag är tvärtom, handlar alldeles för mycket för att "unna mig själv". Sen köper jag massa kläder "som jag ska ha och vara skitsnygg i när jag blivit av med mina extrakilon"
Typ, "Hej, jag heter Michaela och jag är shopaholic" xD

Svar: Hahah ja men det sista där känner jag igen. Fast det var något enstaka plagg som jag köpte då och då förr och tänkte exakt samma. När man blivit av med extrakilona
Bambi

4 Linn:

skriven

Känner så väl igen mig i det där! Duktigt att du orkade med så pass ändå, jag hade gett upp efter en super snabb vända i en butik :P Sen tycker jag att allt ser konstigt ut i provhytter :P

5 Julia:

skriven

Känner också samma haha!
sv: Ja verkligen så kul! kram

6 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Jag känner igen mig i din beskrivning om hur man tycker kläderna sitter på en själv... Hatar att handla till mig!

Kul med nytt dock, njut utav det! :D

7 Ebba:

skriven

Jag önskar att jag skulle kunna köpa så mycket på en gång. Jag lyckades bara köpa ett plagg i taget, vilket resultera att jag inte har några kläder...

8 JoJo:

skriven

hehe blev det lite shopping ändå? ;)

sv; haha eller hur? så jävla bra text!!! :D <3

Kommentera här: