Recap - Ifall ni har missat detta


 Vi kör ett recapinlägg igen förr att uppdatera er som inte riktigt hängt med i svängarna! Kollar ni under kategorin "Recap" så hittar ni de tidigare inläggen som jag lagt upp. Men i detta kommer ni få läsa i stort sätt samma sak så ni kan hoppa över att läsa dom andra. 

 Jag bor alltså i Göteborg sedan 4 veckor tillbaka och jobbar som Vårdbiträde på ett boende i centrala delarna av staden. Jag är först och främst timvikarie på jobbet - men kommer under sommaren att få gå på schema. För att sedan, antagligen, gå tillbaka till att ha timvikariat. Jag håller just nu på att plugga för att kunna få delegeringen - vilket innebär att jag så småningom kommer att kunna ge brukarna på mitt jobb mediciner. 

 Sambo med min bättre hälft PJ och för tillfället kämpar vi ju med att ta oss runt på andrahandsmarknaden. Fr.o.m. 1 juni så kommer vi att bo i en egen lägenhet under en längre tid - men just nu är vi inneboende tillsammans med en tjej som vi inte känner. Ägarna av lägenheten har flyttat in hos sina pojkvänner så dom ser vi inte till så ofta. 

 Jag är på gång att bli Mentor hos en ideell organisation som heter just Mentor Sverige. Detta innebär att jag kommer bli matchad med en ungdom mellan 13-17 år och syftet är att jag ska vara ett stöd för denna person. Jag ska fungera som en vuxen kompis och någon som ungdomen kan vända sig till om det behövs. Vi ska tillsammans göra saker så som att fika på stan, gå på bio eller liknande. 

Är det någonting som ni undrar över så får ni jättegärna fråga. Eller om det är någonting som jag har missat att ta med i inlägget. 
1 tess:

skriven

Oh vad spännande att få läsa lite om dig! Kul med mentor-grejen! Jag höll på att bli kontaktperson till en på mitt förra jobb, men i och med att jag blev gravid var jag orolig för att jag inte skulle kunna ge den tiden & tillfredsställa de behoven. Tråkigt, men tror jag gjorde rätt ändå!

Svar: Det var nog rätt för din egen skull säkert - jag vet om att jag kommer att ha den tiden och det engagemanget att ge. Annars hade jag inte kunnat göra det. Mest för att jag hade mått dåligt över att inte kunna ge 100% för det förtjänar dom ungdomarna. Så ja det gjorde du rätt i. :D
Bambi

2 Ellen Gräntz:

skriven

Verkar vara mycket som händer i ditt liv nu :)

Svar: Ja haha kul - men överväldigande!!
Bambi

3 Marie:

skriven

Ja gär med på noterna =D, skönt att komma till eget ni två snart då =D

4 MADDISENJ.SE:

skriven

Kul inlägg, alltid bra att få en liten sammanfattning :D

5 Linnea Aurora:

skriven

Åh, Mentor Sverige låter ju som en jättebra idé!!

6 Amanda Lindstrand:

skriven

Åh vad kul med göteborg :D

Kommentera här: