Som den nörd jag är

 Jag kom till jobbet igår morse och till min lycka så fann jag en av favoritkollegorna i väntan på min ankomst. Woop! Det skulle alltså bli en helt okej dag. Inte alls fel. Dagen passerade förbi utan större problem - men jag fick erfara exakt hur mycket jag bryr mig om vårdtagarna. En av dessa gjorde vi redo för ledsagning. Måste säga att majoriteten av de ledsagare som jag har träffat är de mest nonchalanta personer någonsin. Under veckan hade vårdtagarens ledsagare uteblivit utan så mycket som ett telefonsamtal. När en halvtimme efter bestämd tid hade passerat så var jag rosenrasande. Jag hade sagt till denna människa hur många gånger som helst - men det hjälper tydligen inte. Okej om man får förhinder - men helvete... det ska väl inte vara så svårt att bara slå en signal och säga till? Hur många gånger har vi inte planerat hela vårdtagarens dag kring just denna aktivitet? Bara för att hen sedan ska behöva sitta och vänta på något som inte blir av. Jag kokade. Så när det var dags för mig att avsluta mitt pass så gick jag raka vägen ner till chefen och berättade läget för henne och hon tog det på största allvar. Jag var inte den första som klagat över ledsagning i allmänhet. 

 I alla fall... Efter jobbet så satte jag mig på Espresso House vid Järntorget och inväntade PJ som strax skulle sluta jobbet. Vi hade fått nys om ett intressant event på Posthotellet som vi ville kolla in. Det var gratis så när som på garderobsavgift. Well - när vi väl kom dit så möttes vi av världens längsta kö. 
"Aldrig i hela helvete" utbrast jag och vände på klacken. PJ var mig tätt i hälarna. "Nope. Det får vara hur jävla gratis det vill..." skrattade han. Det fanns inte en chans att vi skulle ställa oss där. Istället tog vi oss till Kappa Bar. Ett riktigt gött ställe för två nördar som oss. För er som inte känner till Kappa så har det med Twitch.tv att göra. Streaming platformen för gamers. Det är den mest kända emojin som används i chatten på sidan och den består av ansiktet på utvecklaren/skaparen. Jag har varit en hängiven besökare av Twitch under en väldigt lång tid... så en nerdgasm var oundviklig när vi klev in på stället.

 Vi tog oss varsin öl och jag beställde in den vegetariska Kappa Burgaren. Fyndigt namn tyckte jag. Jag ramlade nästan baklänges när maten väl kom in. PÅ brödet så hade de gjort Kappa emojin. SÅ genialiskt att jag seriöst fick huvudvärk. Det var too good to be true. (se bilder nedan ↓ )

 
 Det var förövrigt fantastiskt gott. Det är inte alltid den högsta kvaliten på vegetariska alternativ när man är ute på barer eller restauranger - men denna burgaren var top notch. Perfekt tillagad och inte någon snabbfriterad bönburgare som så vanligt serveras på många ställen. Här kunde man känna att någon med erfarenhet utav vegetarisk kost jobbar. Den syrade löken var också den snuskigt god. <3 Måste tillbaka dit inom kort. 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

nej, kö är pest, men alltså - de där burgarna!!??? SÅ KUL!!! <3 <3

2 Linnea Aurora:

skriven

Men VA, hur fick de ens till huvudet på hamburgarbrödet undrar jag- säkert någon sådan fancy maskin grej eller något FÖRRESTEN så såg jag en gång att det finns brödrostar som "rostar in" Musse Piggs ansikte på ens toast- genialiskt!

Kommentera här: