And so it begins

 Fredagens läkarbesök gick bra. Jag hade Anna med mig och var förberedd på det värsta verkligen xD Det gick snabbt efter att jag anmält mig i receptionen. Hon ställde en massa frågor och jag väntade spänt på att bli skickad till provtagning - men icke. Jag fick en tid till provtagning på måndag kl 8 och ja det funkade bra för min del - men jag kände mig orolig. Det var ju på grund av provtagningen som Anna följde med och klockan 8 på morgonen? Kändes ju lite sådär att be henne att följa med igen. Well... underbar som hon är så var det faktiskt HON som frågade mig ifall hon skulle följa med mig igen <3 Nya mediciner blev utskrivna åt mig och jag måste nu vänta på att terapeuten ska ringa mig för att boka tid för samtal. Det kan ta hur lång tid som helst.

 Jag och Anna åkte in till stan efteråt. Kändes som att jag behövde få strosa runt litegrann. And we did. Det blev lite shopping, lite kaffe och mycket strosande. I kinda like it. Anna och jag är väldigt ofta bra på att bara vara spontana. Det är liksom okej att inte riktigt veta vad man ska hitta på. Det blir aldrig jobbigt med henne. Det gillar jag skarpt. När hon vände hemåt så inväntade jag PJ för ytterligare shopping. Fick med mig en del snyggt hem.

 Idag tog jag den första tabletten. Jag har läst på om biverkningarna och de låtter ju inte mysiga - men de håller endast i sig den första veckan (eller två) så det kan lätt vara värt besväret. Medicinen som jag fick var Sertralin. Vet inte om någon av er kanske känner igen den och vet hur den funkar - men chanserna finns, i alla fall, att jag blir extra låg och orkeslös. Kanske blir bloggen lidande i samma veva. Låter sådär positivt från mitt håll - men hey... lika bra att säga till redan nu så vet ni varför det blir tyst och tråkigt på denna sida. 

 Jag och PJ tog oss in till stan för att gå en promenad. Vi fann det lite mer lockande att gå där än att strosa runt i ett område med bara lägenhetshus att titta på liksom. Vi bestämde oss för att kika förbi världskulturmuseet innan det stängde och sedan skulle vi gå ner längs avenyn för att hitta någonstans att äta. Slutade med att vi hamnade på O`learys för varsin Boston celtic. En klassiker liksom. Well... yes det var den sedvanliga Boston Celtic burgaren. Men satan så flötig den var. Blev långt ifrån lika lockande att trycka ner ansiktet i den som det var medans vi väntade på att maten skulle serveras. Vi promenerade ett par hållplatser bort sedan för att liksom få bort den där jobbiga mättnadskänslan. Det var rätt nice måste jag säga. Vi stannade till på teknikmagasinet på vägen och jag fick med mig ett par nya hörlurar :D 

 
1 MALIN:

skriven

Haha älskar det filtret på snapchat! Såååå roligt! Kram

2 JoJo:

skriven

skönt att det gick bra hos läkaren :)

sv; ja det var väldigt gulligt gjort av henne. hon gjorde min dag kan jag ju lätt säga! :D

3 Tilda Barkselius:

skriven

Härligt med en massa strosande i stan, hoppas det går bra med dina mediciner också! Är det så att du känner att det inte finns ork till att blogga ska du inte känna någon som helst stress över det!! Blogga bara när det känns bra <3

4 Netti Starby:

skriven

Jag tar setralin sedan 6 år tillbaka och jag har aldrig varit orkeslös av dom. Den enda biverkningen som jag har är muntorrhet men det är inget jag lider för. Om du har mera frågor så får du höra av dig till mig! Kram

5 Sandra:

skriven

Jag gick på den medicinen ett tag och fick mer energi! Men det är nog olika för alla! Hoppas att det hjälper!

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Du verkar ju vara värsta krigaren! Jag har kronisk depression och tvångssyndrom, så jag har ätit sertralin nästan varje dag i... få se... sedan jag gick i sjuan, vad blir det? 13 år typ. Och kommer även äta hela livet i och med att min sjukdom är kronisk. Jag hoppas verkligen att de fungerar på dig som de fungerade på mig: jag blev lite låg i början, fick lite finnar och gick upp lite i vikt - men blev inte stoooor och försökte inte dö och så vidare. För mig fungerar de bra. Håller tummarna.

Kommentera här: