Min stad är bättre än såhär

    Bild: Anders Ylander Lånad ifrån: gp.se

 På tal om inget... Jag har ju glömt att berätta om kravallerna i onsdags där göteborgspolisen blev attackerade med stenar och smällare. Detta skedde bara ett stenkast (no pun intended) från oss. Vi hörde helikoptrarna och sirenerna. Jag kan fortfarande inte fatta att det har inträffat. Dessutom så har det tydligen varit TVÅ bilbränder precis här utanför oss. Inte helt säkert att det finns koppling till kravallerna eftersom det inte inträffade under samma kväll - men jag känner lite att någon åtminstone blivit inspirerad av denna galenskap. Mycket annat har skett i Göteborg under den senare tiden och jag funderar konstant på vad politiker och alla med någon form av makt har tänkt sig att göra för att stoppa allt. 

 Jag kan inte mycket om politik. Jag är inte insatt i politiska frågor och jag bryr mig definitivt inte om hur förövarna såg ut. Grunden till dessa kravaller var att polisen beslagtagit stöldgods från dom. Därför blev dom arga. Yes... De blev arga för att polisen stoppade deras kriminella verksamhet. Amazing. Verkligen. 
De hade spärrat av en rondell. Skapat en barrikad utav lastpallar och kundvagnar som de sen satte eld på. De kastade stenar och sköt med grön laser mot räddningstjänst. Vilket inte låter så farligt - men är fordonet i rullning så kan det gå illa. Jag blir ärligt talat ledsen. Vad kan vi göra för att få ett slut på det här? Varför går inte politikerna in och tar tag i detta? Ge poliserna mer svängrum vettja. Ge dom möjligheter att verkligen stoppa sånt här. 
1 Sandra:

skriven

Låter helt overkligt! SÅ sjukt

2 Gabriella :

skriven

Såå hemskt med allt som händer!!

3 Marie:

skriven

Ja allt sådant här kommer ju närmare och närmare en eg, läskigt, hört om han som hållt på här i Avesta, som vad det verkar skärt örat av en kvinna

4 Pauline Hurtig:

skriven

så hemskt :(

5 Amanda:

skriven

Men gud!! Man blir så rädd och ledsen..

6 Caroline:

skriven

Men gud vad hemskt!!

7 beccalundin.blogg.se:

skriven

Usch händer mycket hämska saker nu

8 Carolina Thoor:

skriven

Vad tråkigt! :(

Sv; ja, men absolut. Det måste man få ta och göra! :)

Ja, precis. Skönt att du känner en sådan glädje att ta dig till ditt jobb! :)

9 Släpp taget. följ flödet:

skriven

Usch vad tråkigt att höra.. Här har vi haft 3 bilbränder på våran parkering inom en månad :/

Kommentera här: