The last night at "home"

 Ja, då var det dags. Sista natten i hemkommunen innan det är dags för hemresa. Jag har morgonen och förmiddagen på mig att umgås med mamma innan mitt tåg hemåt går runt 14.00 - ish. Jag är otroligt nöjd över vistelsen här i hemkommunen. Otroligt lycklig bloggerska ni är inne och besöker.
I fredags när vi anlände så var det ganska sent. Vi var trötta och hade inte direkt någon lust att vara utanför mammas lägenhet. Istället så kom Korpi och bästa lillasyster hem till mammas lägenhet och så satt vi här och var sociala samt hade det allmänt trevligt. När de åkte vidare hem till respektive lägenhet så blev vi bortbjudna till "Kocken" för att träffa honom. Det är en ny bekant till min mor som hon ville att jag skulle träffa. And so i did. :P

 Vi klev upp i god tid på lördagen för att ta oss iväg till Måmå och Foffa för påsklunch. Medan jag stod i deras kök och garnerade ägghalvor så stack mamma och PJ iväg för att handla på systemet inför kvällens utgång. Vi åt god mat (såklart) och jag fick även testa vaktelägg som inte smakade nå annorlunda än "vanliga" ägg. Foffa hade gjort sina hemgjorde köttbullar ENBART för min skull. En bra jävla förmiddag helt enkelt. Vi åkte hem och började förfesta. Vi skulle till en av hemkommunens mest populära ställen - med dansgolv såklart. Jag och PJ är trots allt mästare i fuldans. Korpi och hans gäng mötte upp oss på plats och det var en riktigt rolig kväll med dans och skratt. Jag träffade en del människor som jag kände igen också. Inte helt ovanligt - men kul!

 Söndagen var slapp. Vi tog det, i stort sett, lugnt fram tills det att PJ skulle åka hem till Göteborg igen. Vi skjutsade honom till tåget och sedan blev jag skjutsad hem till "Olga" för att umgås med henne och "Britta" en stund. Detta följdes av myshäng hos våra grannar lite senare den kvällen. Vi satt och pratade och bara hade det trevligt liksom. :) MEN ack vad tomt och konstigt det kändes utan PJ vid min sida.

 Idag var det dags för en reunion. Som jag skrev tidigare så har min svägerska haft födelsedag idag. Dagen till ära så skulle mina bröder komma hem och detta betydde ju då att jag skulle få träffa dom. Lillebror var den första som anlände. Storasyster som jag är så lät jag såklart inte honom vara ens för en sekund. Det var inte särskilt populärt - men det sket man väl i. Vi tog lite kaffe (inte lillebror då) och sedan drog vi oss mot svägerskan och storebror för att träffa dom. Till våran förtjusning OCH förvåning så var storebror redan hemma när vi kom. Jag galopperad in i deras hem. Storebror pratade i telefonen så jag fick snällt hålla tillbaka den brutala lycka som hotade att kväva mig. Han la på. "Är du klar?" frågade jag, bara för att vara säker liksom. Det var han och jag tog ett språng från deras hall och kastade mig i armarna på honom. Det var en overklig känsla. En sådan lycka! Vi åt middag och var sociala. Sen åkte jag och mamma hem för att tillbringa kvällen med lite mor och dotter - tid. Så nu sitter vi här i soffan och har det bra. 

 

Kommentera här: