Vi är ett gift par... fast ändå inte

 Igår hade vi våran månadsdag. 23 månader totalt. Jag och PJ har hållt ihop som ler och långhalm under denna tiden tillsammans. Genom eld och vatten så har vi stått bredvid varandra. Människor blir förvånade när de hör hur "kort" tid vi egentligen har tillhört varandra. De tror att vi varit tillsammans längre. För att vi passar så bra ihop. För att vi har en connection som de tidigare inte sett hos något par. Det är vad de säger i alla fall. Sen vet man ju inte vad de egentligen tycker - men det är rätt cute, så jag väljer att tro på deras ord. Faktum är dock att vi "bara" varit tillsammans i 1 år och 11 månader. Snart 2 år. Det kommer hända lite kul saker när vi firar 2 år - men det väntar jag med att prata om förens det sker. 

 En liten update kanske vore på sin plats nu då. Först och främst... innan jag nästlar in mig i mina virvelvindsdagar, så vill jag verkligen rekommendera en viss serie för er. "Thirteen reasons why" som är, minst sagt, beroendeframkallande. Har dragit igenom den första säsongen nu och kan inte sluta titta.
Det är torsdag nu. Det vet ni redan - men poängen är alltså att jag har hade tisdag eftermiddag och hela onsdagen utan jobb. Jag drog med mig Liza till Tullen i Majorna för att plugga och dricka öl. Det kanske låter som en konstig kombination - men jag lovar er att det var en av de bästa ideerna jag haft på länge. Där kunde vi sitta i lugn och ro - utan kaffemaskinernas höga skrålande. Vi fick väldigt mycket gjort måste jag säga. Mer än om man hade suttit på t.ex. espresso house nere vid järntorget. Som är telefonkonferensernas mecka. PJ befann sig i stockholm med jobbet för att ta emot något pris. De skulle stanna där över natten så jag hade inte heller direkt bråttom hem. Onsdagen bjöd, som sagt, på en mycket välkommen ledighet. PJ skulle inte komma hem förens på eftermiddagen så jag hade hela dagen på mig att plugga utan att bli distraherad av hans vackra nuna :P Återigen blev det mycket gjort.

 Inget särskilt spännande har inträffat de senaste dagarna. Bedövande trötthet har hållit mig på plats. Så på sin höjd har jag gjort upp planer med Ace och bokat tågresor upp till norr för ett påskbesök i hemkommunen. Nå roligare kommer väl så småningom. Dagens arbetspass kanske ger mig någonting att skvallra om. Who knows? Mina kollegor är fantastiska på att skapa intriger ibland alltså. Så står man där, mitt i, och suger åt sig allt skvaller. 
Skämt o sido. Bloggen kommer att bli mer intressant så fort jag får lite balans i livet. Det lovar jag er. Hoppas att ni får en bra torsdag, mina fina <3
1 Netti Starby:

skriven

Vad kul att ni passar så bra ihop och så spännande angående erat firande! <3 Kramis

2 carolin:

skriven

Sv:Eller hur :). Grattis på er månadsdag :)

3 Linnéa:

skriven

Grattis grattis till er finisar :-). Hoppas ni får firat rejält <3

4 carolines:

skriven

Åh men grattis på er! Ni har varit tillsammans nästan en hel vecka kortare än mig & min sambo, vi hade våran 23-månadersdag förra torsdagen :D

5 Mia Forsberg:

skriven

Ja den där kakan är verkligen farligt god! Kokostäcke på kladdkaka är supersmarrigt, blir som knäckigt eftersom man har sirap i :)

6 NICOLE:

skriven

Så fint med kärlek :)

7 Ida Lindborg ♡:

skriven

åh kul, grattis!!

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag trodde verkligen att det var längre, och jag känner er ändå inte ens live! Verkligen ler och långhalm med andra ord :D Jag och Eriik har varit tillsammans i nio år. 2018 firar vi tio år som par och fem år som gifta. Coolt :D

9 Michaela:

skriven

grattis till eran månadsdag :D

Kommentera här: