Brandutbildning och extra timmar betalda

 Hej på er, mina fina! Hoppas denna fredag har börjat bra för er och att den kommer fortsätta vara det. Själv sitter jag här och suktar efter en kanna kaffe som jag inte orkar resa mig upp för att göra iordning. Ett kvällspass väntar mig. Egentligen så börjar jag kl. 15.00 men jag ska på utbildning (som ni ser i rubriken) och därför måste jag börja 13.00 istället. Kul ska det bli. Jag har ju haft sådana cravings efter att få lära mig saker som kan gynna mig i mitt arbete,
Sen ska Wikander (inte skådisen utan en av mina underbara kollegor) också gå på den - så tråkigt kommer man knappast att ha. 

 Annars då? Det är full rulle med plugg och jobb. På måndag blir äntligen operationen av - men jag har lite ångest över den. Jag jobbar nämligen till 21.30 dagen innan och ska hinna med dubbeldusch och att faktiskt få en, någorlunda, god natts sömn. Sen ska jag vara på sjukhuset kl 6.45 på måndagen.
Asså ni anar inte hur många gånger jag bara känt att de kan ta bort hela livmodern på en gång så att jag slipper eventuella operationer i framtiden. Visst, det är inte säkert att cellförändingarna kommer tillbaka... men mitt psyke orkar fan inte med sånt. Den ständiga oron över vad resultaten ska bli osv. Denna operation kommer även att ta längre tid än den förra då de kommer behöva... *ryser* hyvla bort en större del. Jag ska få lugnande och bedövning då jag inte riktigt kände mig bekväm med att bli sövd. Jag har dåliga erfarenheter av det senaste. Nu börjar jag dock ångra mig. Jag hade hellre sovit under ingreppet än att vara vaken och hög på lugnande. Ångesten kommer väl att triggas pga att jag faktiskt kan se det som sker. 

 Ja ja, nu ska jag avsluta mitt babbel och fixa kaffe så att jag orkar mig igenom denna fredag! 

Kommentera här: