Sluta nu

 Uppbrott (inte för mig), krångel med myndigheter, skitsnack, draman... När ska det ta slut på saker som måste krångla? Det är inget av det jag nämnt nu som egentligen rör mig... Hur blev jag då indragen? Ja hörrni... Det var en bra jävla fråga. Skitsnacket rör i och för sig mig - för en person som funnits i mitt liv rätt länge har snackat mycket skit om mig och mina syskon. Jag brukar ta såna där grejer med en nypa salt - men handlar det om mina syskon så blir jag fan arg.

 Just nu är det kaos vart jag än vänder mig. JAG mår bra på det sättet och låter mig väl kanske inte påverkas märkbart annat än att jag blir arg och trött på allt som just nu händer folk runt omkring mig. Jag skulle egentligen bara behöva space och det känns som om jag vill ha en egen lägenhet där jag bara får stänga in mig och låta alla sköta sitt. Just nu så blir jag bara indragen i allt fast jag har försökt att hålla mig undan. Det handlar ju om folk jag bryr mig om så man vill ju finnas till för att stötta, men då hamnar man mitt i det i stället.

 Ja... jag får helt enkelt fortsätta att kämpa på och försöka att fokusera på det positiva. Jag ska snart skaffa mig ett par nya glasögon. Äntligen. Det har gått på tok för lång tid och nu kan jag äntligen få skaffa mig ett par nya. HELT med mina egna pengar! Det är en otroligt skön känsla måste jag säga.
Sen har jag träffat en barndomskompis ("Britta") idag för lite quality time. Jag ska träffa henne och en till barndomskompis imorgon och så har jag läkartid för att ta itu med en grej jag har på näsryggen som jag stört mig på länge. En klapp på axeln för det steget.

Så ja... Dagens humör ser ni perfekt beskrivet ovan. Men ja... det blir bättre. Det blev bara lite mycket för mig just nu så det var skönt att få skriva av sig litegrann. Det behövs och tack till er trogna som tittar in och läser mitt babbel varje dag <3
1 N:

skriven

Hoppas det blir bra!

2 Mizca:

skriven

Man måste få skriva av sig/prata av sig ibland. Även om den som lyssnar inte har något råd mår man genast lite bättre när man fått säga sitt :)

Svar: Tack :D Det var en kommentar som minst sagt behövdes!
Bambi

Kommentera här: