Hälsosam! Yes please!

 Dagens middag fick bestå till största delen utav halloumi och broccoli - en nyttig och bra middag enligt mig. Halloumi innehåller ju mycket mer protein än kolhydrater och det är perfekt för mig. Det var ju på det sättet som jag gick ner de 40 kg som jag har gått ner. Broccoli och bönor är ju bara helt tokfantastiskt gott så det fick också vara med på tallriken. Att det också är nyttigt är ju bara en bonus.

 Jag ska vara ärliga mot er nu... Anledningen till min plötsliga insikt när det kommer till hälsosammare val är att jag har sett plus på den där förbannade vågen. Ja jag borde vara nöjd med mig själv och jag vet att jag är fin som jag är osv - men det handlar inte om vikten i sig. Det är inte den jag är rädd för. 
Det är att falla tillbaka i gamla mönster... Nu när jag har det lite tuffare än vanligt så har jag fått såna trevliga flashbacks från tiden då jag mådde som sämst. Från tiden då jag var riktigt deprimerad. Jag ser tendenserna... hur man suktar efter den där chokladkakan inne på affären. Hur man inte riktigt kan nöja sig med en burkcola. För det var så jag tröstade mig förr. Jag åt. Mycket. Detta resulterade i att jag nästan, tillslut, vägde 100 kg. 

 Jag har dock en fördel denna gång. För jag vet vad som funkar för att hitta en balans när det kommer till vikten. Jag behöver inte testa bantningskurer eller 1000 olika detaljer. Jag har hittat det som är rätt för mig. Och det kommer hädanefter bli en mycket större del av min vardag. (Kommer förmodligen att dra med mig PJ i det också hahah) 


 Det bästa med denna middag är ju att den faller inom kategorin "30 minute meal". Halloumi är väl sådär att köra i micron om man skulle vilja köra på en matlåda - men det funkar helt klart. Det är enkelt att göra och nyttigt. Bättre kan det ju knappaste bli. 
1 Ellen Gräntz:

skriven

Halloumi är ju så sjukt gott! Älskar det.
sv: Åh, känner igen den där känslan så väl. Tiden bara flyger förbi när man är med de personerna man tycker om.

2 LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

skriven

Det där såg gott ut!

Svar: Det var riktigt jäkla gott :D
Bambi

3 Felicia:

skriven

Älskar halloumi!

4 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

skriven

Mums ser gott ut! Det där med plus på vågdjävulen är aldrig kul. Jag håller på att försöker bli bättre själv på att äta saker igen. Blir tokig när den börjar peka uppåt.

Svar: Ja det är ju liksom inte vikten i sig utan snarare det faktum att man liksom har gått upp. :/
Bambi

5 http://siliiins.blogg.se:

skriven

Älskar halloumi !! :)

6 CAMILLAESI:

skriven

Så gott med halloumi! :-D

7 Amanda Westberg:

skriven

Tycker det är att bra val av dig sålänge du trivs med det :)

8 Frida:

skriven

Gott det ser ut, det måste jag prova :)

9 ensekundtusentankar.blogg.se:

skriven

Förstår dig precis. Har varit inaktiv i mer än ett halvår. Men jag vet att när jag sätter igång och träna och tänka på vad jag äter så går det. 12 kg har jag lagt på mig... Har två byxor som passar 😁😁😁

10 Anna:

skriven

Det där såg riktigt gott ut! :)

Svar: Det var det verkligen :D
Bambi

11 Josefine:

skriven

Låter gott!

12 Anonym:

skriven

Förstår dig precis. Har varit inaktiv i mer än ett halvår. Men jag vet att när jag sätter igång och träna och tänka på vad jag äter så går det. 12 kg har jag lagt på mig... Har två byxor som passar 😁😁😁

13 JoJo:

skriven

åh nu blev jag ju sugen på halloumi! :D

sv; haha ja men så är det för mig också. inte alls min typ av musik egentligen men ändå älskar jag låten. tror att texten spelar in mycket ;P

Kommentera här: