Min lediga torsdag

 Efter min helvetes natt så fanns det inte mycket energi i mig till att göra någonting vettigt under min lediga förmiddag. Till råga på allt så var ju mensvärken brutal också. Skojar INTE när jag säger att jag tillbringade 3-4 timmar i en skållhet dusch. Ett desperat försök till att lindra smärtan liksom. Jag hade dock något att se fram emot. Efter att PJ slutade jobbet så skulle vi möta upp Amanda (PJs kompis från Borlänge) vid Järntorget och sedan skulle vi kila vidare för att ta oss en fika (eller liknande) i Haga. Det var hur mysigt som helst verkligen. 

 En varm macka med halloumi och paprika senare så var vi allihop klara med fikandet. En liten promenad på det skulle sitta lika fint som glass en varm sommardag. Aldrig fel att få smälta maten heller. Vi gick bort mot avenyn och hann med några stopp på vägen. T-shirt store och Sci-Fi Bokhandeln. Jag ryser bara jag tänker på det. En snygg t-shirt och en Harry Potter dagbok. <3 Muy bien, muy bien! När vi hade sagt hej då till Amanda så tyckte PJ att vi skulle stanna förbi Pressbyrån för att få i oss lite socker, men jag kände att jag var sugen på lite Starbucks. Om inte annat så är ju det stället perfekt instagram-material (haha) Så fick det bli och jag avnjöt en exceptionell frappucino. Caramel Coffee. Omnomnom.


 Nä, nu är det dags för mig att göra mig iordning innan jobb. Brukar alltid ta det suuuuuperlugnt innan kvällspass. Är inte alls pepp - men jag får ju i alla fall jobba samtidigt som Liza under helgen. Vad hade jag gjort utan henne liksom? 
1 Lillabus:

skriven

Fy för mensvärk, jag brukar som tur är slippa att ha sådär enormt ont. Får jag så ont på natten är det ett säkert gravidtecken för mig.

Låter som en riktigt bra dag i alla fall :)
Hoppas det går bra på jobbet ikväll. Minns att jag också bara brukade ta det lugnt innan jag skulle arbeta kvällspass.

2 Polly Svensson:

skriven

Du är duktig som håller igång trots jobbiga arbetspass och dessutom en mensvärk from hell hahaha. Mysigt med lite fika. Det e ju så skönt att ha en lugn dag innan ett monster arbetspass. Kramis tjejen

3 beccalundin.blogg.se:

skriven

Nä fy va hemskt mensvärk inte kul men halloumi macka lätt super gott😋

4 Julia Svensson:

skriven

Åh gud vad gott!!

5 Tilda Barkselius:

skriven

Åh så gott med halloumi macka!!

6 ullie:

skriven

härligt när man har någon man gillar att joba me har oxå jobb helg men tagit ledigt i morg sen jobb igen

usch avskyr mensvärk du ve o ja gnälla får man o måste man hi hi
kramar o fin jobb helg

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Lät underbart, och dagboken är ju bara för fin! :)

8 Linda:

skriven

Men gud vilken fin dagbok!!

9 Ellen Gräntz:

skriven

Så himla fin HP-bok!
sv: Alltså jag är helt på en vinkväll, haha

10 Amanda:

skriven

Usch jag har också haft världens mensvärk den här veckan :(

11 Lena:

skriven

Fingrade på en sådan där dagbok i London men ångrade mig i sista sekund eftersom jag redan har en dagbok xD

Kommentera här: