Sömnparalys

 Natten mellan onsdag och torsdag var ett rent helvete. Jag gick och la mig bredvid mitt hjärta och kände mig sådär skönt trött liksom. Tänkte att jag skulle få en god natts sömn. Men icke... Drömmarna satte igång rätt snabbt. Sjuka drömmar. Det värsta av allt var när jag insåg att jag var halvvaken och inte kunde röra på mig. Förstod direkt vad som hände. Jag hade en sömnparalys. 

 När jag väl tog mig ur den så kastade jag mig upp i sittande ställning. Panikångesten var nästan kvävande. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Hur fan skulle jag någonsin kunna sova igen efter detta? Själva drömmarna hjälpte ju knappast till heller. Försöker beskriva dom för mig själv i huvudet för att liksom få ihop dom - men det går inte. SÅ sjuka och bisarra var dom. Kan kanske försöka skriva drömmarna i ett annat inlägg. Eller ja, drömmen... Det värsta var dock PJs del i drömmarna. Han gjorde så mycket skumt. Lägg till värsta psykopatskrattet på det och ni har min natt liksom. Efter det vågade jag inte somna om förens det började ljusna ute. Är det någon av er som läser som upplevt hur det är att ha en sömnparalys? 

 
1 Frida:

skriven

Jag har det då och då faktiskt och det är fruktansvärt obehagligt. Jag är verkligen fascinerad av detta med drömmar så jag håller på att skriva ett inlägg om det, håll utkik efter det om du vill :) <3

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Keela har det. Det verkar fruktansvärt!!

Angående höst, vem fan vill ha det liksom... och vinter, yuck! Men sedan blir det ju så småningom vår igen tack och lov.

3 Linda:

skriven

Nej men usch! Jag blir galen när jag har mycket mardrömmar och konstiga drömmar :(

4 Mirre:

skriven

Men oh vad jobbigt det låter, förstår det vart skärrande. Inte varit med om själv, men Bellis har nattskräck ibland

5 ♫♪ sandra:

skriven

usch sånt är så obehagligt!

6 Johan:

skriven

Jag har typ aldrig hört talas om sömnparalys, men det låter ju väldigt obehagligt. Det kan det ju vara att bara drömma halvvaken sådär, men att då inte heller kunna röra sig, nej usch...

SV: Haha ja, det tycker faktiskt jag med :P
Jag tillhör väl den minoritet som faktiskt tycker det är kul att lyssna på sig själv sådär :P haha

Härligt att du är nöjd, det är väl nästan huvudsaken! :)

7 emelie jonasson :

skriven

Usch låter inte skoj alls. Har för mognat det hjälper att tänka på nått trevligt innan man somna för då är risken större att man dömmer om de istället. :) eller om man löser sig riktigt trött i en bok.

Kommentera här: