Angående kanelkaffet

 Många av er verkade nyfikna på kanelkaffet som jag nämnde i ett tidigare inlägg. No worries. Jag ska berätta min hemlighet ;) Faktum är att det bara krävs två ingredienser. Nämligen kanel OCH kaffe. ^^ Who would have known. Skämt å sido... Enkelt är det i alla fall och jag ska berätta för er hur ni borde göra.

 
Säg att ni ska göra 6 koppar kaffe i en kaffebryggare.

1
. Häll först i sagda mängd pulver i filtret
2. För medelstark kanelsmak så blandar ni sedan i 1 tsk kanel i pulvret och rör om.
3. Sätt på kaffebryggaren.
4. Drick upp

Vill ni göra detta kanelkaffe ännu bättre så finns det faktiskt kaffesirap (som de använder sig av för att smaksätta kaffe på cafeer) att köpa. Men denna enkla blandning ger dig en perfekt kopp julkaffe utan att egentligen kosta särskilt mycket. Vad tror ni? Kommer ni att testa detta? 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag kommer lätt testa :D :D

Kommentera här: