Hon fick en allergisk chock

 Hej på er mina fina! 

Det är tisdag idag - vilket innebär skola. (Som varje tisdag) Eftersom jag inte orkade blogga igår när jag kom hem så tänkte jag uppdatera er om gårdagen. Jag började jobbet 06.45 och skulle som vanligt jobba på "min" våning. Jag kände mig dock allmänt seg i huvudet. Jag försvann bort i mina egna tankar hela tiden och i efterhand så känner jag att det var ett jäkla under att jag inte glömde bort någon eller något. När det äntligen blev dags för lunchrast så tar jag med mig min underbara jobbfru ner till restaurangen för att inta en sallad. Vi köper den och sätter oss. Vi pustar ut och njuter för en stund av pausen från arbetet och våningen. Plötsligt hör jag hur frugan börjar harkla sig och jag tittar reflexmässigt dit. Hon tar sig för halsen. "Shit" tänker jag och scannar av hennes tallrik. Upptäcker att det är NÖTTER i den jävla salladen. Vad i helvete? Ofta man lägger nötter i en sallad utan att skylta? Så dåligt! 

Jag får, efter mycket om och men, henne att gå upp till sjuksköterskan. Jag stressar i mig resten av salladen då jag redan mådde illa av hunger, så hade jag inte fått i mig något så hade jag säkert tuppat av. Vid sista tuggan så lyckas jag få reda på vilka nötter som det faktiskt var. Jag får panik och tar mina grejer och springer upp till "min" våning där sköterskan har sin expedtion. Det var självklart de nötter som Liza är MEST känslig för. Dörren är stängd och jag hör att dom befinner sig där inne. Kan ju säga att det, med all säkerhet, blev en grop på den lilla biten av golv där jag vankade av och an i väntan på nyheter.
Det visade sig att sköterskan fick ge henne en spruta och att frugan var en hårsmån ifrån att behöva bli skickad med ambulans till akuten. Jävla fan vad hon skrämde mig alltså. Hon blev hemskickad och jag kunde inte koncentrera mig under resten av det arbetspasset. :/ Spontant så kände jag att det var en jäkla tur att hon inte åt själva nötterna utan salladen som de låg i. Bara det var tillräckligt så...

 
Jag slutar skolan senast 16.00 idag och sedan är jag ledig på onsdag för att sedan jobba torsd-sönd. Jag har en del inläggs-idéer som jag klurar på - men om det är något speciellt som ni skulle tycka vara kul att läsa om ELLER om det finns någon lista/tag som ni vill att jag gör så får ni gärna slänga in detta i kommentarsfältet. Visst bloggar jag för min egen skull osv... men det är alltid kul med inspiration. 
1 Heléna:

skriven

Det är verkligen dåligt att det inte tydligt informeras om när det är nötter i en sallad. Det kan ju vara livshotande! Tur att det gick så pass bra som det gjorde den här gången i alla fall <3 Hoppas du får en riktigt fin Lucia :D Kram <3

2 Hanna Karlsson:

skriven

Vilka nötter, personalen alltså! Så kan man ju inte göra. Vilken tur att det gick bra.

3 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Men usch så hemskt!

4 Ellen Gräntz:

skriven

Men fy, nötallergier är så obehagligt! Vilken tur att det gick 'bra' ändå, men så jävla onödigt och obehagligt. Usch.
sv: Dina ord tröstar faktiskt, tack för det. <3 Ena dagen känns allt piss och trots att jag vet någonstans att jag kommer må bättre känns det så oerhört långt borta och svårt att föreställa sig. Och andra dagar känner jag mig helt okej, som att jag faktiskt börjar må lite bättre. Upp och ner.

Kommentera här: