Jag tuppade av

 Hej mina fina! 

Klockan är egentligen alldeles för mycket och vi har en fullspäckad dag framför oss när lördagen anländer... men den här lediga tiden känns för viktig för att spilla. I mean... när jag var hemma och var sjuk så hade jag knappt ork till annat än att typ hålla mina ögon öppna ett par timmar. När jag väl fick energi tillbaka så var det ju dags för jobb och skolarbete igen. Det är så mycket. Don't get me wrong. Men jag börjar sakna min fritid en smula måste jag säga. Därför blir jag uppe lite längre än vad jag borde denna kväll. När detta väl publiceras så ska jag direkt slänga huvudet på kudden och kura ihop mig bredvid PJ.

Min dag då... Det började såklart med att jag vaknar i panik när telefonen ringer. INGET av mina 10 alarm hade gått igång. Jag var alltså försenad. (Note to self: Köp en jävla väckarklocka och spara till en uppgradering av din mobil) Jag var ute ur lägenheten på 2 röda - men det hjälpte då inte särskilt mycket när spårvagnsjäveln stod still i vad som kändes som en evighet pga spårarbete. Det är NÄSTAN så att jag önskar att snön kan komma nu så att dom ger fan i spåren. Anyway. Jag var ju inte så vidare sen och sånt där kan ju hända vem som helst - men det jobbiga var ju just det faktum att jag var på julbordet igår (torsdag) och alla inkl. jag blev väldigt.... glada i hågen. Självklart kunde jag ju då inte sluta oroa mig för att de skulle tro att det var därför jag var försenad.
Jag var helt utan efterverkningar efter kvällen - men kan väl tänka mig att gud straffar dom "oansvariga" direkt haha! 

Jag tackar de högre makterna dock för att jag blev satt på samma våning som bästa Sussie. <3 Hon är liksom en äldre version av mig så när hon och jag jobbar så går allting så himla smidigt. Det är frickin amazing. I could not be more lucky måste jag säga. Över att ha de bästa kollegorna dvs. Och ja... julbordet. Kan inte direkt berätta så mycket om det ifall jag ska vara ärlig. För mycket företagshemligheter ;) haha. Nä - men sålänge folk inte vet att jag bloggar så väljer jag oftast att inte skriva ut diverse olika situationer och händelser. Dels för att man inte har en aning om vem som läser detta och för att jag inte riktigt känner brudarna tillräckligt bra för att veta vad de skulle vara okej med att jag skrev och inte. Sen är det ju så att skriver man a så lär man ju förklara b också. 

När jag kom hem efter jobbet idag så kände jag mig alldeles öm i kroppen. Min plan var därför att lägga mig i sängen medan jag väntade på att PJ skulle höra av sig angående mat. Jag TOTALdog där jag låg. Tydligen var jag väldigt trött. Vaknade först när PJ satte sig på sängkanten för att annonsera sin hemkomst. Jävla skit liksom. Det var ju tänkt litegrann att jag skulle ha maten klar när han kom hem. Kyckling skulle vi göra. Vi var båda för trötta för att orka hålla på, så istället slängde vi in lite kroketter och brocolli i ugnen och sedan var vi nöjda. NU är det dock dags för mig att sova. Är måttligt trött! 

 
1 Mirre:

skriven

Fullt männskligt att försova sig ibland, det gjorde BQ igår

Kommentera här: