My mind is in a twist

 Hej på er! 

 Ska egentligen gå och lägga mig typ... omgående. Men då jag börjar 14.00 imorgon så är det inte världens undergång om jag skriver av mig lite innan det är dags för att krypa ner bredvid PJ i sängen. 

 I'm not even gonna lie. 
Jag är rätt jäkla stressad atm, fast det tror jag att många av er har fattat. Att jobba nästan varje dag samtidigt som resterande tid går åt till pluggande. Det är rätt tufft. Nu ska jag inte klaga över detta eftersom jag tycker det är så sjukt kul att jag påbörjat min resa mot att bli undersköterska.
Dock måste jag säga att jag har känt mig... skum de senaste dagarna. Inte ledsen eller så - men mer förvirrad. Som om jag befann mig i ett konstant tillstånd av förvirring. Det stör mig lite. Jag menar... jag antar att det är stressen - men kan det vara något annat? Jag har ingen aning. Är jag förvirrad ens? 
Ja ni märker ju vilka knäppa tankar som snurrar runt i mitt huvud. Till viss del är det väl standard - men ändå. Det börjar bli lite jobbigt om jag ska vara ärlig.

 Jag önskar lite att jag hade ett safeplace att gå till - med tillhörande terapeut som kunde lyssna på alla mina tankar. Jag ska, så småningom, bli uppringd av några - men som många vet kan det ta hur lång tid som helst innan man får en tid till någon att snacka med. Privata företag kostar skjortan istället. Jag tror dock verkligen att jag behöver det. Eftersom jag inte alltid får tid till att skriva så byggs det liksom upp en massa skräp i huvudet på mig och det är inte bra. 
Oh well... det är väl tur att humöret inte rubbas trots eländet. För jag är på rätt gott humör idag. Allt knas kommer ju att fixa sig och det vet jag.

 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Glöm inte bort att andas!

2 Netti Starby:

skriven

Av min erfarenhet av negativ stress så låter det som att du är väldigt stressad inombords. Jag tycker absolut att du ska söka hjälp nu, försöka att jobba mindre om möjligheten finns och ta hand om dig! Kramis

3 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

jag har också stressförvirring: glömde hur digitala klockan fungerade härom veckan och igår fattade jag inte motorvärmaren. Trots att det var jag själv som satt igång den på morgonen och allt, men fattade bara inte grejen! klrt stress. Jag har tack och lov två veckors ledigt nu!

4 Marie:

skriven

Ibland känner man inte igen sig, så kan jag bli då jag är extra stressad komb med lite sömn

5 Carolina Thoor:

skriven

Jobbigt att behöva känna såhär. Men hoppas att det kommer att bli bättre snart... <3

Sv; oj då. Tre kvällspass är inte alltid lika roligt. Men hoppas att det går bra!

Jaså haha! Ja, undersköterska. Vad roligt att du pluggar till det :D

Förresten, jag har en tävling på min blogg just nu som avslutas ikväll. Var gärna med och delta! :D

6 Martina:

skriven

Så jobbigt att vara stressad! Just nu så känner jag att jag nog också borde prata med någon, är så trött och nere i stort sett hela tiden och det känns inte så bra. Hoppas att det löser sig för dig snart! :)

Kommentera här: