En skön jäkla lördag

 Men hallå på er sötnosar! Idag vaknade jag upp relativt tidigt. När jag kom upp så hade PJ gjort frukost åt mig och vi satt här och åt i godan ro. Planen var att först sticka till gymmet och sedan ta oss in till stan för eventuell shopping. (Om vi nu hittade något som vi faktiskt behövde) Det nyöppnade gymmet i närheten av oss var inte öppet dock. På dörren stod det en lapp, man kunde gå till ett annat gym som låg 10 minuters promenad bort.... men vart? Åt vilket håll? På vilken gata? Det stod ingen vidare information. Hur dumt... Vi vandrade runt och letade efter gymmet, men gav tillslut upp och gick hem istället. Där kan man ju också träna liksom, and so we did. Efter några övningar hoppade vi in i duschen och ja... gjorde oss klara för att åka till stan.

 Inne i stan var det såklart fullsmockat med folk. Fast vad kunde man förvänta sig av en lönehelg? Vi startade shoppingrundan på Elgiganten. Jag hittade ett skäggtrimmer-kit till PJ eftersom han jämt RAKAR av sitt skägg :( PJ tyckte även att vi kunde investera i en elvisp eftersom... ja... vi inte har någon.
"Då kan du baka" skrattade min bättre hälft och jag svarade med ett lätt slag på hans arm. Kan väl han också göra. ^^ 

Vi stannade till vid 7eleven för att få i oss lite socker. En liten gofika innan vi fortsatte shoppandet. Det blev inge klädshopping för min del alls medan PJ fick med sig några saker i klädväg - men målet efter fikan var Glitter och Clas Ohlson. Både jag och PJ är fans av den sistnämnda butiken och jag ville jättegärna se om jag kunde hitta några julgrejer. För några såna har vi inte här. :P Vi fick med oss en hel del grejer faktiskt, som ni kommer att få se när de är ställda där de ska vara. Vi har lite fler ideer för minimalt julpyntande - men vi ska eventuellt in till stan imorgon igen, så kanske inhandlar vi resten då.

 Väl hemma så slog vi oss bara ner för att ta det lugnt. Jag kollade litegrann på Gilmore Girls och kände mig tillslut lite törstig - så jag gick ut i köket för att göra lite saft. Jag öppnade kylskåpet och blev starkt påmind om en riktigt obehaglig lukt som vi började känna av i torsdags. Jag gick återigen igenom all mat för att se om det var något som luktade - men hittade inget som var gammalt. Det var  bara för mig att kila till affären och införskaffa oss lite ättika. Sedan skrubbade jag rent kylskåpet totalt. Nu är det lika fräscht som om det vore nytt. Kul lördagsnöje, eller hur?

 
 Det har varit en helt okej dag helt enkelt :) Jag gillar't. Nu ska jag titta på vloggar och svara på kommentarer. 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Lät som en riktigt härlig dag, även om shopping kanske inte hade varit mitt val av aktivitet lördagen efter lön och black friday, haha ;)

2 J:

skriven

Mysig dag!

3 Amanda:

skriven

Låter som att du hade en bra dag!! :)

4 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Du ska bli min bästis! Så fort jag kommer till Göteborg ska jag laga tapas åt dig så att du aldrig vill släppa mig ur ditt liv <3

Men vilken härlig dag det här låter med gofika och shopping!! Jag gillar också Clas Ohlson, så trevligt att kunna hitta allt allt aaaaallt i samma butik liksom.

5 Elin:

skriven

Lät som en jättehärlig dag <3

6 Gabriella :

skriven

Åh jag älskar vloggar!!

7 Mirre:

skriven

Hehe skäggrimmer och elvisp, salig blanding och löning och black friday, ja det var nog smokat med folk kan tros =D

Härligt med bra dag =D

8 Anonym:

skriven

Haha de behövs göras de med ;)

9 N:

skriven

Härligt :D

Kommentera här: