Full fart framåt


 Snöflingor singlar ner mot den våta marken utanför. Det har nästan snöat non stop. Mycket av det smälter bort ganska snabbt - men som ni ser på bilden så har mycket ändå lagt sig. Känner mig tämligen likgiltig till den stundande vintern. Har aldrig gått väl ihop med kallt och blött. Anyways... lets talk about my life och vad som sker i det just nu. Det är ju en del. Mycket vet ni väl redan - men jag kör igenom allt.

 Plugget pågår ju för fullt. Likaså jobbandet. Den första kursen i skolan ska jag validera. Det innebär att jag, under två dagar, kommer att ha en handledare med mig på jobbet - som liksom ska bedömma mitt arbete. Idag fick jag bekräftat vilka datum som detta ska ske och det var ett jäkla ringande mellan handledaren och min egen chef för att få allting klart. Eftersom jag inte hade något jobbpass inbokat en av dessa dagar så var det tvunget att fixas också.
I samma veva har jag en teoretisk uppgift som ska skrivas. Den är inte enkel kan jag säga er. Det svåra med just vård och omsorg är att allting är så subjektivt. Visst finns det fel att göra - men samtidigt finns det inte EN typ av omsorg som är den rätta liksom.

 Jag har samtidigt ett vikariat på 75% nu som kommer förnyas efter 3 månader. Förutsatt att jag sköter mina studier - men det kommer jag självklart att göra. Man är ju inte dum och sabbar en gratis utbildning liksom. Speciellt med tanke på hur svårt det är att komma in på egen hand. Jag älskar i alla fall att jag har ett schema att gå efter numer och att man därifrån kan planera sin vardag mycket enklare. Jag kommer också att få bli kontaktperson åt en vårdtagare och det är ett ansvar som jag verkligen ser fram emot att få ha. Dessutom är det en vårdtagare som jag verkligen bryr mig om också. 

 IDAG fick jag även ett samtal från en väldigt saknad person. Vi pratade i 30-40 minuter och efter att vi hade lagt på så hade jag en sprudlande känsla av glädje och lättnad i mitt bröst. Jag fick höra personen skratta och inse att h*n mådde bra. Så mycket som jag saknar denna människa alltså...
Det går helt enkelt bra nu. Mitt liv rullar på med en rasande fart och jag får bara se till att njuta av alla de dagar då det flyter på. Med tanke på allt som tidigare har hänt mig så litar jag inte riktigt på att det enbart kommer att gå uppåt från och med nu. Som sagt. Carpe diem and all that jazz.
1 Marie:

skriven

Ja här snöar och snöar det med =D

2 Julia Johansson:

skriven

Kul att prata med en saknad vän :D

3 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Bra jobbat med livspusslet, det hörs verkligen att det är en del att stå i och du gör det utmärkt :D

Angående matinläggen så... måste jag ju vänta tills jag ätit middag på söndag, fota och redigera den bilden och SEDAN lägga upp, så det blir alltid rätt sena matinlägg, hehehe >.<

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Skönt att det går bra :)

5 Johanna Utterberg:

skriven

Vad härligt att det går så bra för dig, även om det betyder full fart och mycket att göra! Men heja dig!! :D

6 carolines:

skriven

Men usch så mycket snö!! Skönt att höra att de går bra för dig <3

7 Pauline Hurtig:

skriven

tycker det är så mysigt med snö!

8 JoJo:

skriven

vi har också fått lite snö. jag känner att jag inte vill ha vinter riktigt än :(

sv; åh tack så mycket, det gör mig glad att höra! :) haha ja jag älskar också min t-shirt ^^

9 Carro:

skriven

ingen snö här än men kommer nog imorgon!

10 Amanda:

skriven

Skönt att livet rullar på! :)

11 Gabriella :

skriven

Åh så härligt att prata med en saknad person!!

Kommentera här: