Fredagsbio och skräpmat

 Jag åkte hem efter jobbet igår. Somnade någon timme eller två innan det var dags att vända in mot stan igen för att möta upp PJ för att äta. Tanken var att vi skulle besöka Tugg och få i oss lite finmat sådär. Vi hade dock inte tänkt på det faktum att det var löningshelg och därför tämligen omöjligt att få plats vid finare ställen utan att först boka bord. Vi gick runt i säkert en timme på jakt efter ett hyfsat matställe. Hungerkänslorna blev allt värre och vi slutade upp på en pizzeria för varsin kebab special istället. Vi var ruskigt taggade på att se Doctor Strange. Vi hade inga speciella förväntningar på filmen annat än att ja... det är ju Marvel. Med tanke på deras filmhistoria så vore det en enorm besvikelse om den var dåligt gjord. 

 Vi kom in på bion och filmen satte igång. Jag skojar inte när jag säger att den var fantastisk från de allra första sekunderna till den sista. Jag vet inte hur insatta ni är i Marvel så jag besparar er de allt för ingående detaljerna i mina åsikter om filmskapandet - men jag älskade den. Kort och gott så kan jag alltså rekommendera er att se den. Ni får också gärna kommentera vilken av Marvels filmer som hitills är era favoriter ↓

 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

men stackars, så sorgligt att inte få plats på finrestaurangerna! Nästa gång..! :D Kebab är ju inte dumt heller.

TACK för att också du äcklas av hål i strumpor. Trodde det var jag som var fisförnäm.

2 jannice:

skriven

Härligt med bio. Sånt tycker jag är mysigt!

Kommentera här: