Hallsberg - Skövde - Göteborg

 Tåget stannar precis i Skövde. Jag har laptopen framför mig och mobilen (som visar netflix) balanserar på mitt ena knä. Multitasking at it's finest liksom. 

 Innan jag hoppade på tåget tidigare idag så fick jag meddelande från min lillasyster som ville hinna med en kram innan mitt tåg gick. Klart kunde hon komma över tänkte jag. Med sig, till min förtjusning, så hade hon en till av mina småsystrar. Så jag fick träffa henne också. 13 år yngre än mig är hon och snart ett huvud längre. Det är helt sjukt hur snabbt ungarna växer. Tillsammans med mamma så följde dom efter till stationen för att vinka av mig. Så jag hade en hel avskedskommité ståendes på perrongen för att säga hej då. Mysigt! Jag måste säga att trots min skepsis gentemot hemkommunen så kändes det ändå väldigt mysko att sätta mig på tåget och lämna staden bakom mig. Antar att det beror mest på folket i den - men jag var inte beredd på det vemod som skulle ligga och trycka inom mig. Meningen var också att jag skulle blivit skjutsad en bit av mamma - men planerna ändrades pga anledningar (haha) så vi tog istället tiden till att umgås lite på tu man hand innan jag skulle behöva åka.

 Jag har hemlängtan dock och att veta att man just nu rullar hemåt är en ljuvlig känsla. Att få sova i min egen säng. Att få spela. Ja, men allt det där som hör till liksom. Nu kommer jag tyvärr inte hem till något lugn eftersom operation nummer 2 väntar tidigt imorgon - men under återhämtningsperioden så hinner jag se till att ladda upp inför att komma tillbaka till jobbet... Ehm ja. Möjligtvis en konstig formulering på den meningen - men jag tror att ni förstår hur jag menar. 
Vistelsen i hemkommunen var inte direkt någon semester utan det var full rulle med aktiviteter och saker att göra.  Så en återhämtningsperiod från ledigheten känns ytterst nödvändig. Känner ni igen er? 

Nu ska jag passa på att göra lite skolarbete den sista biten innan jag är framme. Det får bli ett bildlöst inlägg igen då min förra taktik (att lägga upp bilder på blogg.se-appen och sedan publicera de genom datorn) har gått i stöpet pga krångel med bildstorlek. Men roligare inlägg kommer att komma. MED bilder. 

Kommentera här: