Jag behöver en semester

 Det har ekat tomt här i en vecka. Varför? Well - jag hinner knappt med att andas just nu. Jag kämpar med näbbar och klor för att ta mig framåt. På gott och ont. Det goda är att livet går bra, det onda är att jag är så fruktansvärt trött och sliten. En semester på andra sidan jordklotet hade inte varit fel just nu. 

 Som ni förstår så är det alltså mycket som händer i mitt liv just nu. Jag jonglerar plugg och jobb samtidigt som jag försöker ha ett sociallt liv, orka med mina möten med psykologen... Sen har jag ju en operation som väntar mig i nästa vecka. Visst låter det fantastiskt? Vad ska jag då göra för operation? Well... Jag var ju och tog cellprov i höstas och i slutet av året fick jag besked om att de funnit cellförändringar som alltså ska tas bort. En tämligen enkel operation - men jag ogillar det jag hitills har hört om andras erfarenheter. Det är läskigt. Det kommer väl att gå bra - men jag och sjukhus går i allmänhet inte bra ihop... alls. - Så som om det andra inte var nog att behöva stressa över så har jag detta ingrepp att "se fram emot". Därefter kommer jag var sjukskriven ett par dagar. Jag var beredd på att ta ut semester med chefen så nej. Det blir sjukskrivning för min del. Bästa <3  Dock så är jag faktiskt snorförkyld. IGEN. Fattar ni hur frustrerad jag är just nu eller? Jag har inte råd att vara hemma om jag ska vara sjukskriven i nästan en vecka. Vad fan liksom. Så, sålänge febern håller sig på de lägre graderna så måste jag gå dit. Lyckligtvis har jag 3 arbetspass innan jag får 2 lediga dagar. Då får jag proppa i mig vitaminer och kurera mig till max. 

Jag lär nog återgå till min uppgift om livsåskådningar nu så att jag hinner med lite sömn. Jobb väntar ju som vanligt imorgon och ... ja det kan man ju inte missa. #gemigsemesterNU

 
1 Marie:

skriven

Skönt att få operationen gjord och förstår du har mycket då när du får pussla på sådär

Sköt om dig

2 Michaela:

skriven

har precis varit sjukskriven en vecka p.g.a en infektion nu, så tråkigt att man ska känna att man inte har råd att vara hemma egentligen :/

Kommentera här: