Trots mitt lilla kaos

 Här sitter jag, mitt i natten, och kan inte sova pga hostan som torterar mina lungor. Fortfarande. Blir inte klok på den. Är inte ens förkyld längre, men lik förbannat så ska eländet hänga sig kvar och vara jobbigt. Oh well... Vad har hänt sedan sist jag skrev? Jo jag har försökt att slappna av och ta varje dag som den kommer. Jag lever fortfarande ett väldigt hektiskt liv utan tid för sömn - men samtidigt är mitt liv otroligt bra. Jag är en väldigt lycklig brud och fan vad jag har kämpat för att ta mig dit jag är idag. :P 

 I torsdags så följde jag med 2 av mina kollegor ut på en liten after work. Inget speciellt - bara några öl och lite "firande" av något visst. Följande dag så blev det vin och tjejsnack med fina Jenny och de två senaste dagarna så har jag mest spelat tillsammans med PJ. Det är liksom våran gemensamma nämnare och när jag väl fick en ny dator så blev det rätt underbart att kunna göra något av det tillsammans. Vi har även storstädat och färgat min hemska utväxt. Det är ganska häftigt hur mycket lite färg kan göra för självförtroendet. Jag funderade starkt på att bara kleta i färg i hela håret på en gång - men jag har ju slitit så på håret när jag försökte bleka topparna och när jag får råd så ska jag försöka mig på att bleka de ännu mera. Så denna gång rök bara utväxten.

 
 Närmare kvällen på fredagen så skulle Jenny vidare ut och möta upp några kompisar. Själv hade jag PJ som saknade min närvaro i hemmet så jag åkte hem istället. Var ju inte i närheten av proper nog för att ta mig ut på krogen heller. Sminket var obefintligt och eftersvettningarna från promenaden hem till Jenny var ett faktum. Haha! Det var dock skönt att komma hem till PJs varma famn. Det är inte alltid vi har tid tillsammans. Ledig tid. 

 Nu ska jag se om jag åtminstone kan få 2 timmars sömn innan det är dags att ta sig iväg mot veckans enda arbetspass. När jag kommer hem från det så har jag lite sysslor att beta av - men sedan ska jag faktiskt bara se till att få ett tvåsiffrigt antal timmars sömn. Bara för att jag kan. På tisdag väntar sista lektionen i Etik och människans livsvilkor. Vi ska presentera livsåskådningar tydligen. Låter helt okej om en lite tråkigt.

Kommentera här: