150 graders feber och snölandskap

 Jag vaknade upp igår och kände mig för en stund pigg. Jag klev upp och tänkte att jag skulle vara produktiv, men så tittade jag ut - såg snön och sedan gick jag och la mig igen och somnade ett par timmar till. Tyvärr var jag inte lika pigg den andra gången som jag vaknade. Jag badade i svett och förstod att jag hade haft feber under tiden som jag sov. Det var ju toppen med tanke på att jag tidigare under dagen hade hunnit friskanmäla mig till jobbet. Oh well - har egentligen inte råd att vara hemma ändå och jag har fått mina vilodagar känner jag. Jag börjar 14.00 idag och får se till att ta med mig ett förkylningskit till jobbet. Huvudsaken är trots allt att jag inte längre smittar. För det kan jag knappast göra. 

 Men snön mina vänner... Jag vet att många av er gillar den - men jag trodde verkligen att jag skulle slippa den. Jag ville det så gärna. För med den är jag säker på att spårvagnskrångel kommer att komma. I alla fall om den kommer i större mängder och med mer kyla. Och den lilla snön som kom drog verkligen all energi ur mig. Jag är inte alls någon vintermänniska som ni kanske förstår. Jag får köpa mig en eldkastare och förinta allt det vita som står i min väg.

 Varför jag är vaken så tidigt? Jo det ska jag berätta för er. SKAM är orsaken. Jävla skitserie att vara så fängslande. Jag började titta på första avsnittet bara för att nyfikenheten tillslut tog över. Jag var först minimalt imponerad. Sen blev det liksom ett avsnitt till och ett till. Sen var jag fast. Jag kunde verkligen inte sluta. Den serien är beroendeframkallande. There you have it. Nu har jag sagt det - men ack så sant det är. Jag är sällan den som djupdyker in i hypen så fort som det bara går. Jag är lite skraj för den typen av kulturella besvikelse som det eventuellt kan medföra. (ouff all these fancy words) Jag ska dock kanske börja lyssna lite mer på den svenska befolkningen. Helt kass smak har de uppenbarligen inte. Credd till grannlandet för en fantastisk serie också.

 



1 Michaela:

skriven

kanske ska kolla in SKAM, har inte gjort det än men det är så mycket snack om den att man kanske bör det. Passa på nu när man är hemma och är sjuk ^^

2 Carolina Thoor:

skriven

Stackars dig. Hur har det gått idag då? Att jobba menar jag? Hoppas att du orkar med resterande dagen <3

Sv; jo, precis. Slutade på äldreboendet den 30/12 och började på nya arbetet i måndags, den 2/1. Än så länge har jag endast arbetat tre dagar (två dagpass och ett kvällspass) men jag har lärt mig så mycket och jag är så nöjd! :D

3 Martina:

skriven

Så jobbigt att bli sjuk, krya på dig!! Jag har sett några avsnitt här och där av Skam men har inte riktigt fastnat än, måste nog kolla mer!

4 Sandra:

skriven

Själv tycker jag snön är mysig men idag har det varit tok för kallt :(

Sv: jo jag hade inte känt att det var en sån big deal om det inte vore för att jag är gravid men nu är jag gravid och då känns det extra viktigt med sömnen.

5 Linnéa:

skriven

Haha, jag såg alla 3 säsongerna av skam på 1 vecka :)

6 Gabriella :

skriven

Åh jag älskar skam och är helt beroende, har sett det flera gånger haha!!

7 Zyllah:

skriven

Jag tycker snön är fin att titta på, men att gå ut i dessa minusgrader är fruktansvärt. Jag har dock lov och därför spelar det ingen roll om kollektivtrafiken strular. <3

8 Ellen Gräntz:

skriven

Jag såg säsong 1 och 2 av Skam på en dag typ. Sedan har jag bara sett avsnitt på säsong 3. Fastnade inte alls. Men tänker att jag ger det ett nytt försök imorgon när tredje säsongen dyker upp på SVT Play... :)

9 Anonym:

skriven

krya på dig! och ja gillar heller inte snön tycker den gärna kan försvinna :P

10 Johanna Utterberg:

skriven

Åh stackare, kryaaa!! :)

11 Frida:

skriven

usch, har också varit hemma och mått dåligt idag.. Hoppas du mår bättre snart och att det inte var för jobbigt att vara på jobbet sjuk idag.
Ja den pizzan är suuupergod! Är en vegetarisk inbakad pizza och min absoluta favoritpizza på hela Malta :)

12 Polly Svensson:

skriven

Hej vännen. Jobbigt att vara sjuk och starkt av dig att gå till jobbet =). Jag har hört så mycket om den serien så jag får väl ge den en chans. Hoppas du haft ett bra nyår? Kram

Kommentera här: