4 dagar sen

 Jag orkar inte ens be om ursäkt längre - eller klaga över att jag inte hinner med. Det hjälper ju inte. Jag får inte den tiden för skrivandet som jag vill ha och jag får la acceptera det tills livet lugnar ner sig en smula. Det är söndag och jag har njutit satan av min lediga helg. Just idag har jag bara tagit det lugnt, men lördagen tillbringades utanför Göteborg med en killkompis. Vi spelade spel och bara umgicks tills det var dags för mig att vända hemåt igen. 
Jag fick testa på Oculus Rift för första gången hos honom och det var fan det mäktigaste jag gjort. Jag har alltid skrattat åt videos där folk tappar balansen totalt medan de har OC:n på sig - men jag kan lätt säga att balansen får sig en törn när man står där.

 Till en början, för att få känna på hur det kändes, så fick jag prova ett "spel" där jag bara stod still och så visades en massa olika VR-scener. Den första som kom upp var en stor jävla t-rex mitt framför mig. Nu är jag inte direkt rädd för dinosaurier - men jag var mest rädd för att M (killkompisen) skulle göra någonting läskigt. Han kunde ju se på sin dator vad jag såg genom OC:n. Nästa scen som kommer upp så står jag på en plattform högt ovanför en stad. "Titta ner!" Uppmanade M och jag började direkt att svettas. Helvete vad läskigt det var. När jag väl gjorde det så skulle han ju självklart putta på mig för att få mig att tippa över - men jag var beredd på det så HA! ... better luck next time. Blev mycket skratt i alla fall. Vi körde ett skräckspel, Dreadhalls, och jag kan stolt skryta med att jag var den som blev minst rädd av oss två. Ja - jag blir väldigt stolt över väldigt små saker. Nothing wrong with that. 

 Det var jävligt synd att jag inte bad honom att ta bilder - för det hade varit kul att visa upp här. MEN jag hade inte riktigt tid, mitt i allt det roliga, att tänka på't.

 
En bild från spelet ser ni ovan. Det är det enda som jag kan bjuda på denna gång. 

Kommentera här: