Alla dessa sushiluncher, dumma kommentarer och AW

 Men hej på er! 

Dags att uppdatera er igen då. Vi börjar med skoldagen i tisdags som faktiskt var rätt dryg. Jag har alltid varit peppad på att ta mig tilll skolan osv - men jag kände mig helt slut i hela kroppen. Jag slog mig ihop med mina skolkamrater och dagen startade rätt omgående. Det var ingen som hade någon ork till att koncentrera sig. Vi skulle diskutera olika människosyner och sånt som egentligen är väldigt intressant. Just då kände jag litegrann att jag inte orkade bry mig. Tillslut var det dags för lunch. Jag var egentligen snorfattig - men Ann tyckte att hon, jag och Ebba skulle äta sushi, så hon bjöd mig på lunch. SÖT! 
Vi tog spårvagnen till ett ställa lite längre från skolan och det hade inte jag någonting emot. Omväxling förnöjer liksom. 

Under eftermiddagen blev jag dock lite less på klassen. Eller några av kamraterna i min klass. Det var en tjej som hade en legit fråga om feminism. Orkar inte återge hela frågan - men en av grupperna som klassen blivit uppdelade i hade precis suttit och förklarat feminismens syn på människan. Hon ställer sin fråga varpå en feminist säger "Ah fast så är det ju inte". Jag ryggade tillbaka i stolen... Excuse me? Vad fan är det fär jävla kommentar? 
Hon ställde en fråga.... Hon konstaterade inte fakta. Hon berättade om hennes upplevelse av ett fenomen. Så blir hon nedtryckt i skorna... Jag kokade - men hade ingen ork att ta diskussionen. Det där var en typisk person som har svar vad man än säger och det gjorde mig så provocerad. Tillslut var det inte mycket föreläsning kvar utan vi skulle jobba självständigt. Vid denna tid så var jag rätt irriterad och uppretad redan. Då hör jag någon ställa frågan "Vad betyder översiktligt?" Hehe jag packade faktiskt ihop mina saker och drog mig hemåt. 

Igår hade jag min lediga dag. Lill-lördag OCH lön. Det var perfekt liksom. Jag tog mig in till Jenny, en kompis, för lite tjejsnack i väntan på AWn som jag och PJ skulle på. Det var en massa folk från facebook-sidan (som jag tidigare skrivit om) som skulle samlas och hade lite trevligt sådär och det var det minsann.
Vi drack öl och pratade med både nya och mindre nya bekantskaper. Tillslut var de av oss som återstod hungriga så vi gick till grannstället och beställde Pizza.

Idag jobbar jag mellan 7 och 14.00. Sen när jag kommer hem så blir det plugg och sova i stort sett. Tur att dagarna på jobbet alltid går relativ snabbt sådär.

Puss på er! 

 
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ja ibland är folk bra korkade, samt man önskar efteråt att man sa något sedan sådana ggr, men man får tunghäfta emellanåt,

Oh skönt jobbpass och mysig efm/kväll ni hade igår

Kommentera här: