Jobb, jobb och jobb

 Idag väntar skolan och prov - men innan dess så ville jag ge er den sedvanliga uppdateringen. Mycker har hänt de senaste 4 dagarna, men samtidigt inte. Jobbet bjuder på fler intriger än ett avsnitt av "Syrror" just nu. Det är guld och jag har skvallermaterial till att fylla hela bloggen. But i won't. I och med att jag är så pass öppen på denna blogg så vore det inte svårt, om man la manken till, att lista ut vem det handlar om. Eller vilka det handlar om.

 I fredags, efter jobbet, så stack jag ut på AW med tjejerna. Vi drack och hade otroligt roligt tillsammans. Något jag behövde. Nästa gång ska vi dock se till att planera vart vi ska INNAN då det var svårt att hitta ett ställe som hade en någorlunda blandad åldersgrupp. Men ack så kul vi hade. Mina käkar värkte av allt skrattande. Jag tog mig hem och somnade rätt snabbt. Dagen efter så var det nämligen dags för jobb igen. Kvällspass denna gång. Det var ingen fara att jobba då jag mådde som en prinsessa dagen efter utgången - men trött var jag ju. Helt klart. Söndagen var lite jobbigare dock. Efter att ha slutat 21.30 så skulle jag alltså upp för att jobba mellan 7 och 15 nästa dag. Jag skulle få arbeta med en kollega som är otroligt trevlig - men mindre bra på att ta egna initiativ och faktiskt hålla ett gott tempo. Jag har liksom kollegor som jag jobbar så pass bra med så att man kan ta det hur lugnt som helst - men ändå blir man klar i god tid. Med den kollegan är det tvärtom. Det spelar ingen roll hur jag försöker att styra och ställa - vi blir klara sent för det och det gör mig tokig. 
Sen kom ju måndagen och jag skulle ännu en gång jobba dagpass. Då mådde man inte längre som en prinsessa kan jag säga er. Jag var riktigt trött och sliten - men jag jobbade med en bra kollega så det gick liksom. Jag stannade kvar en stund efter jobbet med bästa Kristina för att skvallra litegrann innan jag påbörjade en helvetesresa hem. Detta var nog första gången som jag kände mig verkligt arg över att vara brud.

 Det var nämligen så att det tar ungefär 35 min för mig att åka hem. Efter cirka 5-10 minuter så blir jag akut kissnödig. No joke. Det gjorde ont i mina njurar. Det fanns ingenstans i närheten av hållplatserna som jag visste att jag kunde använda en toa så det var bara att fortsätta åka. Det var verkligen brutalt.
När jag väl kom fram så hade jag promenadbiten kvar hem till lägenheten. Det var knappt så att jag kunde gå för att jag var så kissnödig. Jag tänkte på hur enkelt det hade varit att vara man där och då. Jag hade bara kunnat hitta ett närliggande buskage och problemet hade varit löst liksom. xD 
Jag fick äntligen gå på toa, tillslut, och jag satt seriöst i 10 min och bara kissade. (Onödig info men vafan) Sen sköljde tröttheten över mig - som om jag inte sovit på flera veckor. Det har jag väl inte heller mer en ett par timmar här och där... men ändå. Jag hade ingen lust att laga mat och det som fanns hemma var jag inte ens sugen på - så jag bestämde mig för att bjuda mig och PJ på varsin pizza. Det var nog den godaste pizzan jag någonsin ätit. 

 
Omnomnom.... Nu måste jag göra mig klar för att sticka till spårvagnen!!
1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Gott med pizza :D

2 Cissi:

skriven

Hoppas skola och prov gick bra och fått en bra start på februari

3 Fanny:

skriven

men så duktig du är!! Håll i <3

Kommentera här: