Skamligt besatt

 Helgen går verkligen för snabbt. Det är snart söndag och jag kommer antagligen att sova förbi en majoritet utav den - så den kommer att försvinna förbi lika snabbt igen. Sen är det jobb och skola som gäller. Visst är det fint att ha både jobb och skola att se fram emot - men ibland skulle jag fan vilja andas lite. Lite mer än vad jag hinner med liksom.

 Just nu sitter jag och sträckkollar den tredje säsongen av Skam som nu kommit ut på svt play. Är stört besatt vid den serien nu. Så bra är den ju egentligen inte. Ändå sitter jag och fnittrar som en kärlekskrank tonåring när jag tittar på den. PJ bara skakar på huvudet åt mig - men sålänge han inte har gett den en chans så rinner det bara av mig. Jag älskar Skam och jag SKÄMS inte för att erkänna det. (See what i did there) Vi har bara tagit det lugnt idag utöver sträckkollandet på serier osv. Vi har handlat och lyxat till den lite med "finmiddag" och folköl. Så även om helgen går snabbt så kan jag inte klaga på kvaliten.

 Efter att jag hade slutat jobbet igår så stannade jag kvar i omklädningsrummet i väntan på Sanna som skulle hänga med och ta en öl på John Scotts som ligger längs Linnégatan. Vi tog 2 öl var och hon hann till och med träffa PJ en vända innan hon behövde åka hem till sin gubbe. 
Älskar verkligen att jag kan göra så numer. Att jag spontant kan bestämma med någon att ta en öl. Det har jag aldrig riktigt kunnat. Eller ja, det har i alla fall inte blivit av majoriteten av gångerna. Jag och Nat bodde så nära varandra i hemkommunen så spontanitet behövdes aldrig på det sättet. Men så hade hon lill-loppan varannan vecka så öl var inte alltid ett alternativ heller. Jag bjöd mig själv och PJ på mat innan vi gick förbi Hemköp för att handla och sedan ta oss hemöver. Helt okej fredag. Vi var hemma rätt tidigt. Kanske var klockan runt 19.00. Jag beordrade PJ att sätta sig vid datorn och spelade medan jag la mig på madrassen framför tvn (och bakom honom) och totaldäckade av tröttheten. Sen sov jag... djupt. Tills det att PJ väckte mig och tyckte att vi skulle lägga oss i sovrummet istället. Dock minns jag inte detta, så var ytterst förvirrad imorse när jag vaknade. Haha!

 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Haha åh vad jag känner igen det där, Skam är ju egentligen inte särskilt bra, men det är ändå något med den serien som gör en besatt ;)

2 Michaela:

skriven

jag kollade igneom alla tre säsongerna på två dagar xD

3 Gabriella :

skriven

Åh jag älskar också Skam!!

Kommentera här: