Tisdagen i skolan

 Våran lilla grupp möttes som vanligt upp utanför klassrummet igår. Det var dags att påbörja en ny kurs och jag tyckte till en början att det skulle bli spännande. Vi satte oss och blev presenterade för den nya läraren. Hon verkade precis lika bra/dålig som de andra hade varit under de tidigare kurserna. Det var nästan så att hon såg likadan ut också. Tämligen komiskt. I alla fall så fick jag snart (återigen) uppleva irritationen som var mina ... kära klasskamrater.
Jag sätter mig alltid längst fram, men trots det så hör jag ett konstant fnitter i bakgrunden. Det skrattas medan läraren ger oss viktig information och det hinner inte gå en sekund utan att jag irriterar mig på tjejerna som sitter där bak i klassrummet. Jag ska inte säga någonting om deras personligheter - de är säkert hur trevliga som helst på alla sätt och vis - men uppenbarligen så tar de inte utbildningen på vidare stort allvar. I alla fall inte om man jämför med undertecknad.

 Lagom till lunch så var det ytterligare en gång dags att ta sig bort mot sushistället vi har besökt ett par gånger. Vi blev 5 st som gick iväg för att käka. Det var så drygt att jag återigen hade glömt att planera någon form av matlåda som jag kunde ha med mig. Inte ens en sketen macka till fikat kom  med i väskan.
Mysigt var det i alla fall att få gå iväg med tjejerna på lunchen. Vi skrattade, pratade och åt världens godaste sushi. Vi hann med lite kaffe som ingick i maten innan vi gick tilklbaka mot skolan igen för att påbörja nästa genomgång. Om jag har missat att skriva det så handlar det alltså om Etik och människans livsvilkor. Det är den nya kursen som jag kommer läsa under det kommande fem veckorna. Sjukt flummig kurs om ni frågar mig. Det är nästan så att jag skulle klassa den som snäppet värre än filosofi. JAg överdriver inte ens en smula. Allting som vi pratar om är 100% subjektivt. Ingen konkret fakta öht. 

 När jag hade slutat för dagen så svängde jag förbi PJ's jobb. Där satt jag och pluggade i väntan på att han skulle sluta så att vi kunde ta oss till gymmet. Jag fick en del gjort, vilket var skönt. Särskilt motiverad till att träna var jag dock inte då heller. Det var samma känsla som i måndags. Dock är jag klar med allting från den förra kursen så egentligen har jag ingenting som direkt hänger över mig och gör mig stressad. Har så himla svårt att slappna av bara.
 Jag hann också sitta och debattera med mig själv om vad jag skulle träna för något. Jag tog mestadels ben sist - så jag tyckte att jag kunde köra kondition och armar denna gång. Det känns idag kan jag ju säga. Det är dock skönt att jag har tagit mig till gymmet 2 dagar i rad. 

 
 Idag är det jobb som gäller. Mellan 14 och 21 så kommer jag att befinna mig på jobbet tillsammans med mina underbara kollegor. Jag bytte skift med en kollega, så egentligen skulle jag ha jobbat dag - men det blir dagpass torsdag och fredag istället. Jag kan inte klaga måste jag säga. 
1 Mirre:

skriven

Men oh tänk att jag aldrig testat sushi, det säger ju så många att det är så gott jag har inte vågat testa

2 Veronica Pettersson:

skriven

Sv: Kul att du gillade citatet! Jag är helt besatt av citat.

3 Ida Lindborg ♡:

skriven

Åh gott!!

4 Zyllah:

skriven

Såna där flummiga ämnen är ju typ de bästa ämnena, jag tycker de är så härliga. <3

5 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Det låter så härligt med subjektiva studier, haha! Saknar!

6 JoJo:

skriven

åh vad gott med sushi! nu blev jag ju sugen på det :) haha!

7 Ellen Gräntz:

skriven

Haha åh, kan tänka mig att en sån kurs blir lite flummig och som du säger - sjukt subjektiv. Lät ändå som en intressant kurs. Och guuud vad jag också vill ha sushilunch!

8 trisiaa:

skriven

Åh gott med sushi!

9 J:

skriven

Vad gott med sushi!

Kommentera här: