En ledig helg!

Hej mina finisar!

Jag njuter för tillfället av en ledig helg - så jag passar på att blogga nu när jag ändå har tid och energi till det. Igår var en händelserik dag så jag har en del att berätta för er. Det började med att jag inledde det tröttaste arbetspasset i mannaminne. Jag fick dock jobba med E1 på "våran" våning - så dagen passerade förbi relativt smärtfritt. När jag hade stämplat ut så var det dags att möta upp PJ för en eftermiddag på stan. Ansvaret att planera den hade jag lämnat över till honom. Det svåra med att ta sig ut direkt efter ett långt jobbpass är det faktum att min kropp alltid värker. Detta efter ryggskottet. 
Men jag bet ihop och vi promenerad bort till Göteborgs konstmuseum för att kolla in Tove Janssons utställning. (Mest känd för Mumin) Jag tänker inte gå in på detaljer om vad jag tyckte - men förutom Mumindelen av utställningen så hade jag lite svårt att greppa Tove Janssons konst. 

Vi blev ashungriga och tyckte att det var dags för att hitta något lämpligt ställe att äta på. Vi tänkte dock inte på att det var St. Patricks Day och ALLA pubar var SMOCKFULLA med ölsugna Göteborgare. Vi bestämde oss snart för att köra på italienskt istället, så vi hamnade på La Gondola Trattoria. 
Vi var där på midsommarafton förra året och dreglade satan över deras gudomliga svamprisotto. Denna gången fick det dock bli pizza och en snuskigt fantastisk chokladtårta till efterrätt. Det var amazing. Skulle vi dra hem sen eller skulle vi hitta på något mer som uppföljning av en god middag?
Att gå på bio lät som en bra idé. Kanske kunde vi se Skönheten och Odjuret tänkte vi - utan någon som helst vetskap om att det var världspremiär. Var lite för ambitiöst då att försöka boka platser 1 timme före. Vi bokade La La - Land istället. (Kan skriva om den i ett annat inlägg kanske)

En härlig dag måste jag säga! 

 
1 Netti Starby:

skriven

Vilken härlig dag ni hade! <3 Kramis

2 Lena :

skriven

Var La La Land bra? Har inte hunnit se den ännu

3 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Själv är jag ett stort fan av Tove Janssons konst ;)

Åh ja, man kan lätt sitta i Canazei med kaffe istället för bräda ;P

4 Tilda Barkselius:

skriven

Härligt med italienskt och film, La La Land är ju så himla bra!

5 Ida Lindborg ♡:

skriven

Vad roligt, så skönt med en ledig helg!:D

6 Ellen Gräntz:

skriven

Låter väldigt trevligt! Och jag vill gärna höra vad du tyckte om La La Land. Har inte sett den själv än.

7 Fanny:

skriven

låter såååå härligt!

Kommentera här: