Med hjärtat i halsgropen.

 Vilken vecka jag har haft hitills... Ångesten över måndagens omprov, en fantastisk AW med bästa kollegorna, en hjärna som snart sprängs på grund av massor med information från skolan, en ledig dag fylld till bredden med plugg OCH det faktum att jag nästan blev påkörd. Gott och blandat liksom.

 Det är torsdag idag. Detta betyder att jag inleder min jobbhelg med ett kvällspass på bygget.  Börjar 14.00 och slutar 21.00. Inte allt för tungt jobbpass om jag får säga det själv. Ska försöka klämma in en massa pluggtid när jag har lediga stunder - men som vanligt så är det inte lätt att hinna med. 
På tal om annat så tänkte jag skriva lite om veckan hitills. Ni vet ju att jag skulle göra ett omprov i måndags. Jag stressade igenom förmiddagen på jobbet för att hinna iväg till skolan i tid. Att jobba så få timmar var, minst sagt, förvirrande. Det kändes som att jag lämnade över mer än hälften av arbetet till min kollega och det var ingen rolig känsla. Jag är så van vid att ge 100% nu. I alla fall så tog jag mig iväg för att göra provet. Jag satte mig i klassrummet tillsammans med andra från olika utbildningar som också hade omprov på sitt schema den dagen. Jag var så ofokuserad och panikslagen. Värre blev det när nötterna satt och tjattrade och det faktum att 3 telefoner ringde under tiden. Det var så frustrerande. Som om jag inte hade ångest redan innan. 

 Tisdagen kom och det var dags för skola. Jag hade fortfarande ångest över hur provet hade gått - samtidigt som jag hade massor att trycka in i skallen från lärarnas små föreläsningar. Hur skulle detta gå? Men vi köttade igenom dagen och sen var det dags för mig att ta mig igenom ett regnigt Göteborg för att möta upp Kiki och Fridsson för våran efterlängtade AW. Vi hamnade först på Sibylla för mat och sedan gick vi nästgårds till Dubliners. Massor av öl och skratt tills tårarna rann blev det. Vi var med på pubquiz och fick gratis öl när ett annat quizlag ville mäta sina kunskaper med våra. Lite senare tog jag en taxi hem och somnade rätt snart efter att jag lagt ner huvudet på kudden. IGÅR var jag ledig. Jag vaknade upp och mådde som en prinsessa. Inget bakismående överhuvudtaget. Visst är det sällan som jag blir bakis om jag bara dricker öl - men man vet ju aldrig. Är fortfarande tacksam varenda gång som jag inte blir det. Jag satt med Medicin-boken i knät den större delen av dagen. Jag vet inte om jag blev nå klokare - men jag pluggade i alla fall. PJ kom hem från jobbet och vi latade oss i sängen innan vi gick upp och gjorde mat för att sedan gå iväg för att fylla på vårat tomma kylskåp. 
 Sen är vi tillbaka på torsdagen. På dagens datum. Jag gick in på skolplattformen och upptäckte att jag hade klarat omprovet. Lättnaden som sköljde över mig var fantastisk att känna. Då var jag inte så jävla dålig som jag trots allt kände mig. Jag hade bara inte gått all in första gången. Som jag trodde att jag hade. Så nu sitter jag här framför datorn och ler. Magen kurrar så högt att jag nästan kan tänka mig att grannarna hör den - så jag ska göra lite mat innan det är dags att åka iväg mot jobbet. Som vanligt kommer jag att befinna mig där lite för tidigt. Men jag gillar att kunna ta det lugnt. :P Och med de orden så avslutar jag detta inlägg. Hoppas ni får en bra torsdag, finisar <3

 

Kommentera här: