Skamligt mysig söndag


 Under söndagen bestämde vi oss för att ta oss ut på stan. Vi var sugna på att se en nyöppnad utställning på Stadsmuseet som heter "Göteborgs födelse". Vilket vi siktade in oss på direkt när vi anlände. Vi möttes av en flera meter lång kö och blev plötsligt väldigt otaggade. Vi bestämde oss för att vänta ett tag med museet och ta en fika först. Nog för att vi ville se utställningen - men vi tyckte inte riktigt det var värt att stå i en sådan lång kö. 
Som ni ser på bilden ovan så gick vi till Brogyllens Konditori, som ligger alldeles över kanalen från Stadsmuseet. Vi satte oss ner där med varsin fika och pratade lite. Plötsligt lade jag märke till någon utanför fönstret. Det var självaste Magnus Betnér som gick förbi med fru och dotter. Coolt som fan.

 Efter fikat gick vi tillbaka till museet för att försöka igen. Denna gång var det ingen kö så vi lämnade fram våra årskort och marscherade in. Det var en fantastisk utställning måste jag säga. Jag la ut mest på snapchat från just den utställningen - men när vi var klara med den så gick vi ner till en av de andra utställningarna. "Värdefullt". Jag gillar, riktigt mycket, att gå på museum och lära mig nya saker. Att få mer kunskap om Göteborgs historia var hur kul som helst. Det här är ju min stad nu och jag vill utveckla mina kunskaper om den. Har många gånger läst om dess historia - men aldrig om dess födelse.
Anyways... När vi var klara på museet så promenerade vi runt i stan ett tag. Kollade i de affärer som fortfarande var öppna, åt på donken och sedan skyndade vi oss hem för att PJ skulle hinna spela med Klabbe innan det var dags att sova. Det var en riktigt mysig söndag tycker jag. Jag gick förövrigt och la mig tidigt för att sedan kunna ta tag i lite mer pluggande inför omprovet som jag har senare idag. Jag tryckte in så mycket information som jag bara kunde
och nu sitter jag här i väntan på att det ska bli dags för ett kort jobbpass. Jag ska vara närvarande under morgonarbetet för att sedan ta mig till skolan. 
 

Jag skriver om min måndag senare idag - men jag hade onekligen en mysig söndag. En oförskämt mysig söndag! 

1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ser toppenmysigt och gott ut

2 Linnéa:

skriven

Åh ja, mina nya rosa skor ska användas flitigt i vår, invigs idag 🤗

3 Ida Lindborg ♡:

skriven

Vad mysigt!

Sv: åh tack!:D

Kommentera här: