Dagarna flyger förbi som vanligt

Hej min vänner! 

 Jag har precis tagit en paus från det sista köttandet i min nuvarande kurs innan den är över. Deadline är idag och jag ska få klart allting nu när jag ändå är ledig från jobbet. Så ja... jag passar på att uppdatera er om recent events. I fredags så jobbade jag som vanligt. Ett dagpass mellan 7 - 14 efter detta så väntade ledighet under helgen. Något som jag verkligen såg fram emot. Jag försökte planera min och PJs eftermiddag. Jag tänkte boka biobiljetter till oss och överraska honom - men strax efter att jag tänkt tanken så fick jag ett sms. Han låg visst redan ett steg före mig och hade bokat biljetter till samma tid och samma film. Så det blev bio helt enkelt. Vad gjorde det vem som bokade biljetterna. Vi såg "Guardians of the galaxy vol. 2" - en film som vi längtat efter att se.
 Innan vi gick till bion så promenerade vi bort till en indisk restaurang. Vi har haft en sån dille på indisk mat den senaste tiden. Inte konstigt alls egentligen med tanke på att den maten är gudomligt god. Syndigt god till och med! 

 Lördagen anlände (vore väldigt ledsamt annars) och det var dags för mig och PJ att ta oss ut för att umgås med min "darin-kompis" Anna och hennes andra hälft. Jag har skrivit om henne förut - men tid har passerat och nya läsare har tillkommit så jag kan skriva det igen. Anna träffade jag för många år sedan när jag var ett stort fan av Darin. Tillsammans så var vi på många konserter och vi delade känslor och minnen. Vi sågs många gånger, men det var en vänskap på distans då hon bodde uppe i Norrland. I vuxen ålder så hamnade vi tillslut i samma stad. Vi sågs och märkte att vänskapen aldrig hade upphört. Hon och jag hade inte växt ifrån varandra - så vi fortsatte att ses när vi kunde. Vi träffades alla 4 på biljardpalatset här i stan. Vi spelade några vändor medans vi njöt av några öl. Sedan gick vi vidare och bara umgicks. Det var en fantastisk kväll. 

 Vi hoppar över våran lata söndag, som i stort sett bara innefattade handling och promenad, och går direkt till måndagen. Det var dags för jobb återigen. Det verkade som att jag skulle få vara på en helt annan våning än min egen. Men då vi hade en sjuklucka fick jag komma ner till min egen våning ändå. Det kanske låter som en bagatell i era öron då ni inte arbetar på mitt jobb - men det är, kort och gott, på MIN våning som mitt ansvarsområde ligger. Så jag var lättad. Det är ändå där som jag kan slappna av och göra mest skillnad. Måndagen bjöd även på lägenhetsvisning. Jag mötte upp PJ när jag hade slutat och vi tog oss iväg för att titta på lägenheten. Tänker inte skriva några detaljer om det. Hur det gick osv. Inte än. Sånt betyder bara otur om jag ska se till erfarenheter av att tala för tidigt. Ni kommer dock få hela historien så fort det händer något som jag anser är värt att berätta om. Så inga kanske här inte. 

 
 De senaste dagarna har jag också sett till att promenera väldigt mycket. Jag har märkt av vissa utmattnings-symtom hos mig själv och jag är ganska säker på att lite mer d-vitamin och frisk luft så småningom kan hjälpa mig på rätt spår igen. Men jag tror ni har förstått att jag är en sådan typ som fortsätter att kämpa - även om jag kanske borde stanna upp och andas. Med allt som pågår så vet jag dock inte hur jag ska ha tid eller möjlighet att släppa kontrollen över... ja något överhuvudtaget. Jag skulle hamna i en virvelvind av tankar. "Tänk om..." eller "Jag kanske borde..." 

 Jag har fler inläggs idéer som jag kommer att dela med mig av inom kort - men just nu bör jag fortsätta med skolarbetet. 
1 Polly Svensson:

skriven

Hoppas det gick bra. Gött med bio. Och ååå ja jag ser fram emot dom inläggen. Är det jobbet som gör dig utmattad? Kramis

2 Ellen Gräntz:

skriven

Men vad fint att läsa om din "Darin-vän"! Tycker det är så häftigt när man träffas genom ett gemensamt intresse fast att man kanske bor långt ifrån varandra från börja och sådär. Fint också att ni fortfarande umgås.

Började också fundera på indisk mat när jag läste detta. Minns inte ens om jag ätit det? Vad är typiskt för indisk mat? Tänker spontant koriander haha, men jag kanske är ute och cyklar.

3 Lena:

skriven

Vad är allt det goda på bild nummer 3 ser sjukt gott ut!

Kommentera här: