Kvällspass som löpare

 Tillsammans med E1 så kommer jag, för det mesta, hålla till på min våning ikväll. Men jag är löpare och kommer därför att få springa mellan 2,5 våningar och hjälpa till med vad som kan behövas. Jag gillar att vara löpare ibland. Då har man inget speciellt ansvar för mediciner eller liknande utan är enbart tänkt att man ska hjälpa till vid förflyttningar och allmän omsorg. Jag är på jobbet nu och inom kort så ska jag kila upp på rapporten för att kolla av läget på alla våningar. Tidigare idag så fick jag inte så mycket gjort. Vilket är ganska vanligt när ett kvällspass väntar. Man sitter liksom hemma och i bästa fall så orkar man göra någonting vettigt, som t.ex. hushållssysslor, eller fortsätta rensningen som vi påbörjade igår. Flytten kommer inte ske förens runt 1 juli men det känns som en bra idé att börja rensa saker som ska skänkas och kastas redan nu. Framöver kommer vi att ha fullt upp med att fixa så att vi får hjälp med flytten. Eftersom vi båda är körkortslösa så är det inte något som vi kan ta itu med själva direkt. 

 Anyways... Jag är ledig imorgon men när jag kommer hem så ska jag direkt i säng för att få mina timmars sömn. Sen ska jag upp tidigt imorgon för att ta mig iväg till skolan och sälja av lite kurslitteratur. Jag är så glad att bli av med dom nu innan flytten så jag gör mig gladeligen det besväret för att de ska bli sålda. Det är aldrig fel med en extra slant i kassan heller. Det är inte fy skam. Speciellt när flytten kommer att kosta oss en hel del.  NU kallar plikten på mig. Så jag måste avsluta. Jag uppdaterar troligtvis mer imorgon. Eller ikväll om jag orkar. Jag har en del saker att ta itu med innan sänggående så. 

 
 Kanske gör jag upp en till lista med de vuxensaker som jag tyvärr måste ta itu med. Samtidigt som jag kanske lägger till väldigt ärliga åsikter om hur stört jobbiga dessa grejer är... Vem vet. Om jag lyckas få ihop ett kul inlägg så kanske jag så småningom lägger upp det. 
1 Louise:

skriven

Ja de hade varit kul att läsa om! :)

2 Carolina Thoor:

skriven

Härligt att vara löparen. Löparen för er är som resurs hos oss på mitt arbete där man tar hand om 26 patienter + ibland 1-3 överbeläggningar och hjälper till hos alla om det så behövs. That's not always fun, men ibland skönt att inte ha något ansvar precis som du beskriver! :D

Sv; härligt att du inte stör dig på om bilden är densamma jag visat förut eller om det är en tråkig frukostbild. Gullig du är :* <3

3 Tilda Barkselius:

skriven

Åh vad kul att flytten närmar sig!

Kommentera här: