Tisdagen är snart över nu


 - Skoldagen var minst sagt intressant. Vi inledde den med ett studiebesök på Hörselskadades riksförbund. Vi fick lära oss mycket om hörapparater, vilket är ett viktigt redskap inom äldrevården. Inte så mycket på mitt jobb just nu - men samtidigt vet jag aldrig när jag kan behöva den kunskapen. Efter det besöket så var vi indelade i grupper som skulle gå till ett tidigare utvalt ställe för att kolla tillgänglighet för människor med nedsatt funktion. Nedsatt syn, hörsel och rörelse. Tillgänglighet för folk med en psykisk nedsättning osv osv. Vi valde att gå till Apoteket. Det borde ju finnas bra tillgänglighet kände vi.

Bra tillgänglighet kanske var en överdrivt att använda sig av. MEN jag ska inte gå in på detaljer om vad vi tänkte och gjorde m.m. Specialpedagogiken är dock rätt rolig att läsa tycker jag. När jag och resterande medlemmar i min grupp kände oss klara så gick en av oss iväg för att möta upp sina vänner medan jag och tjejerna gick för att äta lunch på La Pain Francais. Jag tog som vanligt deras tortellini med svamp. Besöker ni La Pain Francais så testa den rätten. På eftermiddagen så möttes klassen i skolan igen. Där gick vi igenom mer av det som vi så småningom ska ha på det kommande provet. För att sammanfatta så har dagen helt enkelt varit rolig och intressant. Jag känner dock hur "skol-skadad" jag har blivit sen jag började utbildningen.  När jag var påväg hem efter skolans slut så märkte jag att jag analyserade omgivningens tillgänglighet så pass att jag åkte 5 hållplatser för långt. Lyckligtvis så insåg jag det vid en hållplats där jag kunde byta till en spårvagn som skulle ta mig direkt hem utan extra byten. Visst tog det lite längre tid - men vad gör väl det om 100 år liksom? Inte så mycket! Nu har klockan passerat midnatt och det innebär att det är dags att lägga sig bredvid PJ och få min skönhetssömn. Ett kvällspass väntar mig imorgon så jag ska försöka få ordentligt med sömn för en gångs skull.

Hoppas att ni har haft en fin onsdag allihop <3 Kram och godnatt!
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Hehe ja då har man mycket i huvve då man åker 5 hållplatser för långt, fniss

Kommentera här: